Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

استخدام گروه برق RST در کانادا

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

استخدام گروه برق RST

گروه برق RST در حال حاضر به دنبال کارآموزان (سطح 1،2،3،4) برای مشاغل تجاری و مسکونی . ما یک شرکت جوان و هیجان انگیز هستیم که فضای زیادی برای رشد و ساختن آینده ای ماندگار داریم ، ما دوست داریم اوقات خوبی داشته باشیم و سخت کار کنیم. اگر در حال حاضر به دنبال تغییر هستید ، یا شاید برخی از تجربیات جدید افراد جوان و باهوش تا 20 سال اولویت ما هستند با ما در تماس باشید! حقوق: 15.00 تا 32 دلار لطفا رزومه خود را به Azra@rstelectric.net http://www.rstelectrical.co/

کانادا ونکوور

شماره تماس:17786823213

رضا سرابی تبریز

https://www.fanofa.com/rst-electrical-group-fanofa0002829.htm


برق ساختمان هر خانه ای دارای چندین نوع سیم کشی است . بعنوان مثال سیم کشی برق ساختمان سیستم های توزیع ، روشنایی، لوازم با نصب دائم و قابل حمل،تلفن،گرمایشی یا سیستم کنترل تهویه ، سینمای خانگی و سیستم های شبکه ی کامپیوتری .

مـقـررات برای نصب و راه اندازی سـیم کشی برق سـاختـمان به طور گسترده ای در سراسر جهان متفاوت با قوانین ملی، منطقه ای ، و شهری و ………… است . در بعضی از نقاط جهان اجازه صاحـب خانه برای نصب برخی یا همه سیم کشی در خانه مورد نیاز است و بعضی موارد اجازه حوزههای قضایی لازم می باشد.

آغاز سیم کشی خانه زمانی بود که دکل چراغ برق و تلفن برای بار اول در پایان قرن ۱۹ مقابل خانه ها نصب شد و در پایان قرن ۲۰ با تنوع سیستم های قابل نصب برای خانه گسترش یافت. خدمات برق در نظر گرفته شده در خانههای مدرن ضروری است، و در بسیاری از خانه های مدرن نیز تلفن ، با دسترسی به اینترنت،سیستم های امنیتی و تصویری ، حفاظتی و نظارتی و ارائه شده باشد.

در برق ساختمان ساخت و ساز خانه های جدید ، سیم کشی برای تمام سرویس ها الکتریکی را می توان به راحتی قبل از دیوار چینی به پایان رساند. در ساختمان های نوساز، نصب و راه اندازی یک سیستم جدید مانند یک سیستم امنیتی، و یا سینمای خانگی، لازم است که سیم کشی به صورت توکار و سیم ها پنهان باشد. ساختمان های مختلف از قبیل آپارتمان و خانه های آپارتمانی ممکن است پیچیدگی نصب و راه اندازی اضافی جهت خدمت رسانی در یک خانه را به همراه داشته باشد .

 

 

خدمات متداول سیم کشی ساختمان عبارت است از:

پریز (نقاط توزیع)،نورپردازی و وسایل نوری و کلید ها،تلفن،اینترنت،تلویزیون، یا پخش صوتی، کابل، ماهواره.

ویژگی های بالا ممکن است شامل:

سینمای خانگی،سیستم صوتی،سیستم های اعلام سرقت،دوربین مدار بسته امنیتی،هوشمند سازی،مدیریت انرژی باشد

سرویس های مخابراتی و برق نیاز است که از نقاط ورودی به نقاطی که تجهیزات نصب شده اند بروند. برای تامین برق، نیاز است که یک کابل از سقف و یا کف وارد جعبه توزیع شود. جعبه توزیع، و یا جعبه فیوز، یک جعبه فلزی که شامل فیوز ها می باشد که بر روی یک دیوار از خانه نصب شده است معمولا در بسیاری از خانه های جدید جعبه فیوز ها در گاراژ یا پارکینگ بر روی دیوار نصب می شود.

 

مکان هایی که به برق نیاز است باید پریزی در نظر گرفته شود . در بسیاری از مناطق نصب و راه اندازی باید منطبق با استانداردها و توسط یک برقکار دارای مجوز و یا واجد شرایط انجام شود. پریزها معمولا باید در مکان هایی که یک دستگاه مانند، تلفن، رایانه، تلویزیون، سینمای خانگی، سیستم امنیتی، سیستم دوربین مدار بسته نصب شده است وجود داشته باشد.

 

 

تعداد اتصالات نور به نوع اتصالات نور و روشنایی مورد نیاز در هر اتاق بستگی دارد. لامپ رشته ای ساخته شده روشنایی خانه را می تواند برآورد کند ، اما در خانه های مدرن با استفاده از یک طیف گسترده ای از منابع نور به ارائه سطوح نور مورد نظر با بهره وری انرژی بالاتر از لامپ های رشته ای استفاده می کنند که این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها و مصرف انرژی می شود. طراح نور می تواند توصیه های خاص برای روشنایی در یک خانه فراهم می کند. در طرح روشنایی خانه باید سیم کشی کنترل روشنایی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، استفاده از کلید چندگانه برای راهروها و راه پله ها مفید است بطوری که بتوان آن را از دو محل خاموش و روشن نمود.

 

 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #کانادا#تورنتو#برق#قدرت#الکترونیک#استخدام#برق_قدرت#fanofa


 

 

برگزاری دوره آموزشی آنلاین در کانادا

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

https://www.fanofa.com/sale-golf-fanofa0002889.htm

برگزاری دوره آموزشی آنلاین

برگزاری دوره آموزشی آنلاین

طراحی سیستم و دیتیل

سازه معماری

مدرس:دکتر علیرضا تقدیری

به علاقه مندان و دانشجویان معماری و طراحی صنعتی شدیدا پیشنهاد میشود

@mona.balouchian

https://www.fanofa.com/-fanofa0002932.htm

کانادا- ونکور

علیرضا تقدیری

شماره تماس: 112066836276


واژه ی سازه امروز برای معمارها و دانشجویان معماری واژه ی آشنایی استسازه در معنای وسیع و کاربردی در علوم فنی، عبارتست از نوعی ساختار خلق شده به دست بشر که شامل اجزایی با روابط پیچیده باشد و اهداف مدنظر انسانی را محقق سازد. سازه در مهندسی سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعه‌ای از اعضا که به منظور تحمل و انتقال نیرو به کار می‌رود.

مهمترین این اهداف شامل تعادلی پایدار با حفظ شکل هندسی و الگوی از پیش تعیین شده‌است. از دیگر اهداف مهم که معمولاً در نظر گرفته می‌شود شکل بهره‌برداری مطلوب آن است.

تفاوت ساختار با سازه در آن است که ساختار یک فرم طبیعی دارد و می‌بایست کشف یا مشاهده گردد؛ حال آنکه سازه دارای طراحی انسانی و مخلوق دست بشر است.از اصطلاح سازه یا ساختار در علوم گوناگون مانند مهندسی سازه ،مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو، مهندسی شیمی، زیست‌شناسی، ژنتیک، هوا فضا، اطلاعات رایانه‌ای، علوم فراساحل همانند کشتی‌سازی استفاده می‌شود.


سازه‌های ساختمانی عموماً مجموعه‌ای از اعضا هستند که وظیفه انتقال بارها را به زمین به عنوان تکیه گاه و جاذب انرژی مطلوب و مورد اعتماد بشر بر عهده دارند. در دیگر علوم همانند مهندسی هوافضا، بعضاً انتقال بار مطرح نیست. بلکه جذب صحیح انرژی در مجموعه سازه و حفظ یکپارچگی آن مطرح است. این عملکرد در سازه کشتی در صنایع کشتی‌سازی نیز از اهداف طراحی است. حفظ یکپارچگی ساختار کشتی در آب و یک ماهواره در فضا موجب ایجاد نگاهی سازه‌ای به ساختار این ماشین‌ها می‌گردد. این نگاه در مهندسی ساختمان و مهندسی خودرو به شکل طراحی ساختاری است که بتواند نیرو را به زمین یا تکیه گاه‌های مرتبط با آن انتقال دهد.


به یک ساختار معماری یا مهندسی ثابت که مجزا از دیگر ساختارها قابل تشخیص باشد یک سازه یا بناء فنی می‌گویند. ساختمان سازه ‌ای است که برای سکونت و به عنوان سرپناه یا برای کار ساخته می‌شود که محیط را به دو بخش بیرون و درون تقسیم می‌کند.

در ساخت یک بنا وابسته به کاربری آن، احتیاج است جهت بهره برداری بارهایی تحمل شوند. پس از شناخت بار باید یک سیستم سازه ای جهت استقامت در برابر بارهای وارده در نظر گرفته شود. یک مهندس سازه خوش ذوق باید مفهوم سازه و مهندسی سازه را بداند و بر اساس آن سیستم سازه ای مناسب ارائه نماید به نحوی که هم موضوعات زیباشناختی طرح را در نظر گرفته باشد و هم استقامت لازم را در برابر بارهای پیش بینی شده  فراهم نماید. در فرایند این طراحی همواره باید دقت نماید که هزینه اقتصادی طرح بهینه شود. پس از آنکه مهندس سازه طراحی سازه را انجام داد آن را در اختیار مهندس معمار طرح قرار می دهد تا او تناسبات لازم را بررسی نموده و فصل مشترک هر چهار رشته معماری، عمران، مکانیک و برق را در کنار یکدیگر قرار داده و یک طرح جامع که تعامل جهار گرایش اصلی ساخت یک بنای موفق است را ارائه دهد. فرایند طراحی یک فرایند رفت برگشتی بین چهار رشته مطرح شده است، که در این میان تعامل معماری مهمتر می باشند.

 

 

 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #کانادا#تورنتو#آموزش#مربی#تدریش#دانشگاهی#معماری#fanofa


 

سورنتو در مالزی

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

https://www.fanofa.com/sale-golf-fanofa0002889.htm

سورنتو

کیا سورنتو 2004 2.4 سی سی باتری جدید لاستیک های جدید رنگ جدید صندلی مطمئن سیستم آئودی با کیفیت داخلی بسیار خوب است ماشین خیلی راحت نکته برتر 10/10 شرط مثل ماشین نو اصلاً نیازی به تعمیر نیست فقط بخر و رانندگی کن قیمت 14،900 گرم

کوآلالامپور مالزی

شماره تماس:601125828381

ترانه خلفی

https://www.fanofa.com/sorento-fanofa0001757.htm


کیا سورنتو خودرویی است که از سال ۲۰۰۲ تا حال حاضر تولید شده‌است.از سورنتو تاکنون ۴ نسل به بازار عرضه شده‌است:

نسل اول سورنتو تولید ۲۰۰۲۲۰۰۹ که در کره شمالی Pyeonghwa Ppeokkuggi 2405 نامیده می‌شود.

نسل دوم کیا سورنتو که در بازار ایران نیز وجود دارد تولید ۲۰۰۹۲۰۱۴ می‌باشد. این خودرو در کره و چین با نام کیا سورنتو آر (Kia Sorento R) نامیده می‌شود.

نسل سوم کیا سورنتو تولید ۲۰۱۴۲۰۲۱

نسل چهارم کیا سورنتو تولید ۲۰۲۱ تاکنون

در سال ۲۰۰۳، کیا برند جدید شاسی بلند سورنتو را به عنوان جایگزین بزرگتری برای شاسی بلند کوچکتر اسپورتیج معرفی کرد. سورنتو طراحی شده بود تا با دیگر شاسی بلندها رقابت کند و همچنین دارای قابلیت‌های آفرود و قیمت مناسب و معقول می‌باشد. سورنتو ۲۰۰۴ تیپ LX اسپرت را معرفی کرد که تعدادی از تجهیزات مانند رینگ‌های آلیاژی و چند به روز رسانی مختلف در بدنه و کابین را ارائه می‌داد.

 


در سال ۲۰۰۵، کیا برای تیپ LX چراغ‌های جلوی خودکار هوشمند را ارائه داد و جعبه دندهٔ خودکار ۴ سرعتهٔ به روز رسانی شده را با یک جعبه دندهٔ ۵ سرعته جایگزین کرد. در سال ۲۰۰۶، کیا رینگ‌های آلیاژی را به صورت استاندارد برای همهٔ تیپ‌ها ارائه داد. سورنتو ۲۰۰۷ دارای یک موتور V6 قوی بود و پیشرفت‌های چشمگیری در کابین و بدنهٔ جدید و همچنین تجهیزات امنیتی مختلف ارائه داد. در سال ۲۰۰۸، کیا یک موتور V6 ۳٫۳ لیتری قوی‌تر با ۲۴۲ اسب بخار نیرو برای تیپ‌های ساده و LX ارائه داد. سورنتو ۲۰۰۹ نسبت به مدل سال قبلش تغییری نداشت.

 

در سال ۲۰۱۱، کیا طراحی مجددی برای سورنتو ارائه داد، با این طراحی مجدد سورنتو دارای یک ردیف سوم صندلی، پیشرفت‌های مختلف در کابین و بدنه و یک موتور قوی‌تر بود. به روز رسانی‌های اندکی هم برای مدل سال ۲۰۱۲ انجام گرفتند که قابل توجه‌ترین آن‌ها واسط کنترل صوتی فعال "Uvo" کیا بود. در سال ۲۰۱۳، چند به روز رسانی کوچک برای تمام تیپ‌ها انجام شدند. سورنتو مدل سال ۲۰۱۴ شاهد به روز رسانی‌هایی برای موتور و به روز رسانی‌های مختلفی در کابین و بدنه بود.

در سال ۲۰۱۶ تغییرات قابل توجهی برای چهره این خودرو رخ داد. شرکت کیا برای رقابت با خودروسازان لوکس اروپایی مانند بنز و بی ام دبلیو، اقدام به طراحی لوکس این خودرو نمود که شاید متأثر از رونمایی بنز با کلاس بدنه وانت باشد. پیشرانه این خودرو در مدلی که به ایران وارد شده‌است، ۲۴۰۰ سی سی حجم دارد که می‌تواند قدرتی معادل ۱۸۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۱ نیوتن متر را تولید کند. البته مصرف بالای خودرو در شهر که عددی معادل ۱۱٫۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و البته سواری خشک آن، شاید نظر بسیاری از خریداران را تغییر دهد.

 

شرکت کیا در سال ۲۰۲۰ پس از ماه‌ها انتشار تصاویر جاسوسی از خودروی کیا سورنتو که اواخر چهره آن را بدون پوشش نشان می‌داد از نسل چهارم خودروی کیا سورنتو پرده برداشت. در نسل جدید کیا سورنتو، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نسخه قبلی در نظر گرفته شده‌است و بیشترین افزایش طول را می‌توانیم برای فاصله بین دو محور اتومبیل بدانیم که با افزایش ۳۵ میلی‌متری همراه بوده و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد، درحالی که سایر قسمت‌های اتومبیل افزایش تقریباً ۱۰ میلی‌متری را تجربه کرده‌اند.

 

 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #مالزی#کوالالامپور#خودرو#خدمات#سیار#تعمیر#ماشین#خرید#فروش#کیا#سورنتو#fanofa


 

چراغ ال ای دی در مالزی

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

LED

چراغ ال ای دی تخت ماساژ تخت فشیال بیوتی بد

مالزی کوآلالامپور

https://www.fanofa.com/led-fanofa0001878.htm

شماره تماس: 601151110900

Anna karinova


چراغ ال ای دی نوعی لامپ است که برای روشنایی از دیود نورافشان استفاده می‌کند. زمانی که جریان الکتریکی از این لامپ عبور می‌کند، از خود نور مرئی منتشر می‌کند. با توجه به هزینه پایین و مصرف کم برق این چرا‌غ‌ها کاربرد زیادی در دنیای مدرن امروز پیدا کرده‌اند. در ادامه سعی می‌کنیم مفاهیم مربوط به لامپ‌ ال ای دی را بیشتر توضیح دهیم و کاربردهای آن را برای شما به طور خلاصه بیان کنیم.با مقاله چراغ ال ای دی چیست؟ همراه باشید.

 

در ابتدا بهتر است بدانید که LED مخفف عبارت Light Emitting Diode به معنای دیوید ساطح‌کننده نور است. دیویدهایی که چنین کاری انجام می‌دهند، زیر گروه دیودهای نیمه هادی محسوب می‌شوند. بر خلاف اکثر نیمه‌ هادی‌ها، وقتی که از ال ای دی نور عبور می‌کند، از آن نور ساطح می‌شود.

قیمت پایین و مصرف کم این ال ای دی ها باعث شده که از آن‌ها در وسائل الکترونیکی زیادی استفاده شود. برای مثال در تمام لوازم چند رسانه‌ای برای نشان دادن روشن یا خاموش بودن دستگاه از چرا ال ای دی استفاده می‌شود. البته کاربرد آن‌ها تنها به این مورد محدود نمی‌شود و در ماشین آلات صنعتی نیز شاهد استفاده از آن‌ها هستیم.

برای بهره‌وری بیشتر از انرژی ال ای‌ دی‌‌ها به صورتی ساخته می‌شوند که کمتر نور را به طور متمرکز ساطح کنند. به همین خاطر آن‌ها روشنایی گسترده‌ای ندارند. در حال حاضر لامپ‌های ال ای دی پیشرفت زیادی پیدا کرده‌اند و از آن‌ها در تلویزیون‌های جدید و مانیتورهای ال سی دی استفاده می‌شود. در پشت نمایشگر تلویزیون‌های مسطح از ال ای دی ها برای رساندن نور استفاده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی در مورد لامپ‌های ال ای دی که آن‌ها را به محصولاتی پرطرفدار تبدیل کرده طول عمر آن‌ها است. به طور میانگین می‌توان گفت که این لامپ‌ها طول عمری بین ۵۰ هزار تا ۵۰ هزار ساعت دارند.

مشکلات لامپ‌های برای سلامتی همواره یکی از بحث‌های اصلی در مورد لامپ‌های ال ای دی بوده است. از سوی دیگر چراغ ال ای دی این مشکل را تا حد زیادی حل کرده‌اند. برای مثال میزان اشعه فرابنفش آن‌ها نسبت به سایر لامپ‌ها کمتر است. این اشعه سرطان زا است و به همین خاطر حضور لامپ‌هایی که از آن استفاده می‌کنند در خانه ممکن است برای اعضای خانواده خطرناک باشد. در مقابل لامپ‌های ال ای دی حتی در نورهای سفید و زرد اشعه فرابنفش بسیار کمی تولید می‌کنند که در واقع می‌توان آن‌ها را بی ضرر دانست.


با وجود مصرف بسیار پایین لامپ‌های ال ای دی، آن‌ها در مقایسه با گروه بزرگی از دیگر لامپ‌ها مصرف بسیار کمی دارند. طبق پژوهش‌های علمی انجام شده لامپ‌های ال ای ادی بازده‌ای بین ۷۴ الی ۱۲۰ لومن بر وات دارند و از سوی دیگر لامپ‌های رشته‌ای بسیار پر مصرف دارای بازده‌ای بین ۷۴ الی ۱۲۰ لومن بر وات هستند. این مقادر در لامپ‌های کم مصرف کمی بهتر بوده و بین بازه‌ی ۴۵ الی ۶۵ وات قرار می‌گیرد.

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #مالزی#کوالالامپور#چراغ#خرید#قروش#نور#fanofa


فروش محصولات سوزن دوزی در قم

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

فروش محصولات سوزن دوزی

متنوع ترین محصولات سوزن دوزی و پته دوزی تلگرام

 @needleworkmehr اینستاگرام: @needleworkmehr

ایران قم

مریم سربندی

شماره تماس: 989198862214

https://www.fanofa.com/needlework-products-fanofa0002579.htm


سوزن دوزی یک نوع گلدوزی و هنر دستی بسیار ظریف است. در زبان انگلیسی به این هنر «سوزنی» “Suzani” می گویند که بر گرفته از کلمه سوزن در زبان فارسی است. پیدایش این هنر را به سال ها پیش و در قبیله های چادر نشین در تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی نسبت می دهند. هنری بسیار زیبا که امروزه مورد توجه مجموعه داران، طراحان داخلی و هم چنین طراحان مبلمان قرار گرفته است.

سختی های زندگی چادر نشینی، گذراندن تمام روز در چادر و کوچ کردن مداوم، به جنس حساسی چون پارچه آسیب می زند و همین موضوع سبب شده نمونه های تاریخی معدودی از پارچه های سوزن دوزی باقی بماند. قدیمی ترین نمونه به جا مانده مربوط به قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ است. البته در اوایل قرن پانزدهم، روی گونزالس د کلویجو (Ruy Gonzáles de Clavijo) که سفیر پادشاه هنری سوم، در دربار تیموریان بود، در خاطر روزانه اش توضیحات مفصلی در مورد پارچه های سوزن دوزی مکتوب کرده است که این نوشته ها نشان از قدمت و رواج این هنر در آن دوره دارد.

پارچه های سوزن دوزی شده در چادرهای عشایر به عنوان یک رویه و یا بقچه محافظ برای پارچه ها و لوازم مورد استفاده قرار می گرفت. آنها همچنین به عنوان فرش مخصوص نماز (سجاده)، روتختی و رویه نشیمن مورد استفاده قرار می گرفتند. البته باید توجه کرد که در آن زمان به ندرت در چادرهای عشایر مبلمان یافت می شد، زیرا حرکت مداوم عشایر و جابجایی آنها را مشکل می کردند.

 

پارچه های سوزن دوزی شده همچنین دارای اهمیت نمادین نیز بودند. این پارچه ها به صورت سنتی توسط عروس و مادر عروس به عنوان خلعتی به داماد داده می شد و نشان دهنده پیوند میان دو خانواده و تعهد عروس و داماد نسبت به هم در زمان نامزدی بودند. هم چنین داشتن آنها در مواقع سختی کمکی بود برای تامین مایحتاج زندگی که در این صورت با اشیای مورد نیاز مبادله می شدند. خلعتی ها با صبر و زیبایی با نقش هایی که نمادهای شانس، سلامتی، عمر طولانی و باروری بودند، توسط دستان زنان عشایر گلدوزی می شدند.

سوزن دوزی ها معمولا بر روی پارچه هایی از جنس کتان انجام می شوند اما گاهی هم از پارچه های ابریشم برای این منظور استفاده می شود. شیوه کار به این صورت است که ابتدا الگو ها بر روی پارچه های کتان کشیده و سپس گلدوزی می شوند. معمولا این پارچه ها در دو یا چند تکه جدا گانه آماده و در نهایت به همدیگر دوخته می شوند.


چهارنوع دوخت سنتی و مخصوص به نام های تامور، باسمه، زنجیره ای و کاندی خیل (Tambour, Basma, Chain and Kanda-khayol) برای گلدوزیِ انواع مختلفی از طرح ها و الگوهای سوزن دوزی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

نخ های مخصوص سوزن دوزی معمولا با استفاده از رنگ های گیاهی تهیه می شوند، اما در سوزن دوزی های جدید و صنعتی رنگ های مصنوعی نیز به کار می روند؛ هرچند این رنگ ها به اندازه رنگ های طبیعی کنتراست و شفافیت ندارند.

 

برای تهیه هر کدام از رنگ های طبیعی از یک گیاه به خصوص استفاده می شود. مثلا در رنگرزی به شیوه سنتی رنگ آبی نیلی را از ایندیگو (Indigo)، قرمز را از دانه های روناس، سبز را از ترکیب سماروغ (نوعی قارچ) و نیل می گیرند و سیاه را از ترکیب اکسید آهن و پسته می گرفتند.

پارچه های سوزن دوزی دارای طیف گسترده ای از نقوش هستند. مثلا پارچه های مربوط به بخارا دارای طرح انگور با برگ دندانه دار و گلدان پر از گل سرخ هستند. به طور کلی طرح های سنتی سوزن دوزی شامل نقش های خورشید و ماه، گل ها و نیلوفرهای بالارونده، برگ و انگور، میوه ها (به خصوص انار) و گاهی طرح ماهی و پرندگان می شود. این طرح ها حاوی اعتقادات عمیق طراحان و دوزندگان است، چرا که بسیاری از آنان معتقدند سوزن دوزی ها از صاحبان خود محافظت می کنند و به آنها قدرت می دهند. در هر منطقه ای طرح خاصی برای سوزن دوزی رواج داشته و دارد. هرچند تشخیص خاستگاه نمونه های تاریخی به راحتی ممکن نیست چرا که این هنر ریشه در فرهنگ کوچندگان دارند و دوزندگان معمولا یکجا نشین نبوده اند.

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #ایران#قم#پارچه#سوزن#سوزن_دوزی#fanofa