https://fanofa-world.blogsky.com/
استخدام
سلام دوستان به چند نیروی برای رستوان ایرانی واقع در اکویل نیازمندیم اگر کسانی را میشناسید در منطقه می سیساگا یا در اکویل نیاز به کار دارد لطفا معرفی کنیددر صورت تمایل پیغام بگذارید.
کانادا – انتاریو – تورنتو
شماره تماس: 14169027292
https://www.fanofa.com/hire-fanofa0003824.htm
خوب میدانیم که ورود به هر کسبوکار و حرفهای، نیازمند حداقلی از سرمایه است که بتوان بنای آن کار را گذاشت و این بدان معنی است که خیل قابل توجهی از جوانان که دارای سرمایه کافی برای حضور در این بازار نیستند، باید منصرف ورود به این صنعت شوند؟ و از فرصتهای بی نظیری که برای آنها خواهد ساخت، چشم پوشی کنند؟ قطعاً پاسخ منفی است.
اهمیت و ارزش کسب تجربه و یاد گرفتن فوتوفن هر کاری برای موفقیت در آن کار، اگر بیشتر از سرمایه نباشد قطعاً کمتر از آن نیست. پس جوانان بدون سرمایه ناامید نباشند و شانس خود را به ورود به صنعت خوشمزهی غذا را از پلههای پایینتر امتحان کنند.
در ادامه با تعدادی از مهمترین مشاغلی که در این صنعت وجود دارد و شما میتوانید بدون داشتن سرمایه خاصی در آنها خبره شوید، آشنا خواهید شد:
۱. سالنکار یا ویتر
ویتر یا سالن کار به شخصی گفته میشود که در کافه یا رستوران مسئولیت ارتباط با مشتری برای ثبت سفارش، انتخاب بهتر سفارش، توضیح درباره منو یا امکانات کافه، آوردن و بردن سفارش مشتری و بقیه خدمات مورد نیاز را انجام میدهد.
وظایف ویتر به طور خلاصه شامل:
• ارائه خدمات کامل به مشتریان
• اطمینان از اینکه مشتری که در آن محیط آمده است حس خوبی دارد
• اطمینان از اینکه غذا و سفارشات گرم، گرم است وسفارشات سرد، سرد است
• سرویس دهی و تحویل سفارشات مطابق با زمان بندی استاندارد
• به دنبال راههایی برای ارایه خدمات بیشتر و استفاده بهینهتر از میزها
• پاسخ به سوالات و گرفتن پیشنهادات مربوط به غذا و نوشیدنیها
• خدمات مشتری به شیوهای متناسب
• گزارش سفارشات به صورت مرتب در زمان سریع
۲. صندوقدار
صندوقدار یکی از وظایف مهم در رستوران را بر عهده دارد. صندوقدارهای رستوران معمولا خانم هستند و وظیفه ثبت سفارش در سیستم و محاسبه هزینه و دریافت پول از مشتری را دارند.
افراد برای این سِمت باید دارای دانشها و مهارتهای خاصی باشند که شامل موارد زیر است:
• دانش ریاضیات: شامل علم محاسبات، جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و کاربردهای آنها است.
• گوش دادن فعالانه: توجه کامل به آنچه که مردم میگویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.
• سخن ورزی: سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد اطلاعات.
• درک اجتماعی: آگاه بودن از واکنشهای دیگران و فهمیدن اینکه چرا چنین عکس العملهایی را نشان میدهند.
• قابل اعتماد بودن
• صداقت و درستکاری
• تحمل استرس و فشار: شغل نیازمند پذیرش انتقادات و برخورد آرام و موثر در شرایط پراسترس است.
• توجه به جزئیات
۳. سرآشپز
آشپز با استفاده از روشهای مختلف انواع غذاها را آماده و تهیه میکند. در برخی از رستورانها گروهی از آشپزها با هم همکاری میکنند و یک سرآشپز بر کار آشپزان نظارت میکند؛ و در برخی از رستورانها فقط یک آشپز وظیفهی تهیهی غذاها را به عهده دارد و کمک آشپز به او کمک میکند.
سرآشپز یکی از کلیدیترین و مهمترین پرسنل یک رستوران میباشد. زیرا طعم و کیفیت غذا مهمترین آیتم در راه اندازی رستوران و جلب رضایت مشتری میباشد. هیچ رستورانی بدون بهترین آشپز موفق نمیشود.
در ادامه ویژگیها و وظایف یک سرآشپز خوب را آورده ایم.
ویژگیها:
• ماهر و با تجربه بودن
• داشتن خلاقیت در فرایند تهیهی غذا و سرو آن
• برخورداری از حس چشایی و بویایی قوی
• علاقهمند بودن به آشپزی
• برخورداری از دقت بالا
• منظم بودن
• شناخت کافی از مواد اولیه
• پاکیزه بودن و رعایت بهداشت
• توانایی مدیریت
• داشتن اخلاق و رفتار مناسب
• توانایی انجام کار گروهی
• توانایی تحمل فشار کاری زیاد
• قابلیت تصمیم گیری سریع
• علاقه به یادگیری
• بر خورداری از سرعت عمل بالا
وظایف:
• تهیه چاشنیهای مخصوص
• آموزش پرسنل
• مدیریت سفارشات
• آمار گیری روزانه
• گذاشتن لیست خریدهای روزانه
• مدیریت نظافت آشپزخانه
• مدیریت نظافت پرسنل
• مدیریت نظافت تجهیزات
• نگهداری صحیح از ماشین آلات و تجهیزات
• کاهش ضایعات
• کاهش هزینههای اضافی و افزایش سود
• حضور به موقعه و بدون غیبت در سر کار
• الگو بودن پرسنل
• حافظ اسرار رستوران یا فست فود
هر رستوران با توجه به نوع کار و غذایی که تحویل مشتری میدهد، آشپزهای مختلفی استخدام میکند. مثلا در فستفودها، پیتزاپزها و پاستاپزها، در رستورانهای ایرانی، آشپزهای ایرانی و کبابزنها و در رستورانهای فرنگی هم سوشیزنها و آشپزهای فرنگیپز مشغول به کار میشوند.
https://fanofa-world.blogsky.com/
کیترینگ
حس خوب زندگی با خوردن غذاهای شمالی سفارش انواع غذا های شمالی و زیتون پروده پذیرفته می شود .لذت بردن از عصر های زیبای بهاری با خوردن کلوچه ی خوشمزه ی فومن فراموش نشود راستی حلوا و کاچی و شله زرد که نگم براتون هر غذای که دوست دارید سفارش دهید و از خوردن آن کنار خانواده لذت ببرید (تمام غذا ها توسط خودم و با رعایت کامل بهداشتی و مواد حلال تهیه می شود ) لطفا یک روز قبل برای سفارش غذا هماهنگ کنید لزلی و شپرد هستم سفارش بالای 50دلار دلیوری رایگان است با تشکر:شالیزار
کانادا – تورنتو
شماره تماس: 16479903738
فاطمه الیزیی
https://www.fanofa.com/catering-fanofa0003865.htm
کاچی از دسرهای ایرانی است که یکی از سنتهای قدیمی مردم شهر کرمان است که در قدیم تاثیر مهمی در صحت بدن و تقویت جسم و روح خود و اعضای خانواده خود معجونی را درست می کردند که نه تنها مقوی، انرژی زا خصوصاً برای رفع کم خونی، نیروی از دست رفته و بسیاری از ناتوانی های بدن استفاده می کردند. با نقل قول دستور تهیه و مصرف این معجون معجزه آسا این گونه سنتها نسل به نسل سینه به سینه انتقال یافته تا هم نسل امروز از این سنتهای قدیمی بهرمند شده باشند و هم به دست فراموشی سپرده نشده باشد.
خواص درمانی کاچی
تقویت عمومی بدن
درمان کم خونی (خونساز)
تقویت قوای جنسی
مفید برای بعد از زایمان
مفید برای بعد از دوران نقاهت
بعد از پریود های شدید خصوصا وقتی دختران جوان به سن بلوغ میرسند و تازه پریود میشوند
مفید برای شب زفاف
کمبود اسپرم
بی میلی مردان و کمی شهوت
خوردن کاچی برای زایمان
برخی متخصصان براین باورند که خوردن کاچی پس از زایمان مشکل خاصی ندارد ولی می توان از منبع دیگری کالری گرفت و انرژی از دست رفته را تأمین کرد. به خاطر داشته باشید که خوردن کاچی بعد از زایمان مشکلی ندارد فقط مادرانی که طبع گرمی دارند، ممکن است جوش بزنند ولی خوردن غذاهای چرب برای مادری که تازه وضع حمل کرده مناسب نیست و مادر را دچار اضافه وزن میکند و این اضافه وزن ناشی از چربی غذا و کم تحرکی وی است.کاچی کالری زیادی دارد ولی مادر میتواند با رژیم غذایی روزانه مناسب کالری مورد نیازش را از سطح دیگری دریافت کند.
مواد لازم برای تهیه کاچی
مغز گردو 50 گرم نیم کوب شده
مغز بادام 50 گرم نیم کوب شده
مغز پسته 50 گرم نیم کوب شده
مغز فندق 25 گرم نیم کوب شده
آرد جوانه گندم یا آرد برنج 2 لیوان
نبات آسیاب شده 2 لیوان
روغن حیوانی(گاو یا گوسفند) 200 گرم
گاوزبان 50 گرم
آب 4 لیوان
گلاب نصف فنجان
زعفران ساییده شده یک قاشق چایخوری
طرز تهیه کاچی
نبات کوبیده شده را با 4 لیوان آب روی حرارت می گذاریم بجوشد. سپس آن را صاف کرده، زعفران را حل کرده و گلاب را به آن اضافه می کنیم و آن را کنار می گذاریم.
گاوزبان را به همراه آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده و کنار می گذاریم.
روغن حیوانی را در یک قابلمه ریخته، پس از ذوب شدن روغن آرد را کم کم اضافه می کنیم. بعد با قاشق چوبی آن را مرتب به هم می زنیم. شعله را ملایم کرده و به هم زدن آن ادامه می دهیم تا رنگ آرد طلایی شود (برای تهیه کاچی نیاز به سرخ کردن آرد نمی باشد).
در این مرحله نصف قاشق چای خوری نمک اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و گاوزبان دم شده و شربت آماده شده از نبات را کم کم به آن اضافه می کنیم و مرتب به هم می زنیم تا مایع صاف و یک دست شود. گردو، بادام، پسته، فندق را هم اضافه می کنیم و ظرف را مجدداً روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کا چی جا بیفتد و می گذاریم کاچی به روغن بیفتد. در این مرحله کاچی آماده است. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
https://fanofa-world.blogsky.com/
#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_خارج#فانوفا#تبلیغات_رایگان#تبلیغات_خارج_کشور#کیترینگ#غذا#آشپزی#تورنتو#کانادا
https://fanofa-world.blogsky.com/
فروش گیاهان تزینی به قیمت بسیار مناسب به علت جابجایی قابل نگهداری indoor و outdoor 5148065041
کانادا – کبک
شماره تماس: 15148065041 سارا هندی
https://www.fanofa.com/decorative-plants-at-fanofa0003860.htm
حسن یوسف ها به خاطر زیبایی رنگ برگ هایشان هم درون آپارتمان و هم در بیرون در ردیف گیاهان پرارزش و دوست داشتنی می باشند. انواعی از آنها بارنگهای صورتی و قرمز و رنگ ارغوانی، قرمز وسبز تحت عنوان ملکه دنباله قرمز وجود دارند.
نام فارسی : حسن یوسف
این گیاه به شکل های مختلفی وجود دارد که ممکن است از نگاه اول گیاهان متفاوتی به نظر آیند ولی تمامی آنها دارای نام واحد ونیازمند شرایط یکسانی هستند با این تفاوت که دارای پسوندهایی نیز می باشند مانند:
حسن یوسف معمولی و حسن یوسف رنیلت.
حسن یوسف ها به خاطر زیبایی رنگ برگ هایشان هم درون آپارتمان و هم در بیرون در ردیف گیاهان پرارزش و دوست داشتنی می باشند.انواعی ازآنها بارنگهای صورتی و قرمز و رنگ ارغوانی، قرمز وسبز تحت عنوان ملکه دنباله قرمز وجود دارند. تمام انواع حسن یوسف به راحتی در آب ریشه دار می شوند و می توانند در آب خالص هم به خوبی رشد کنند .
شرایط مناسب برای نگهداری از گیاه حسن یوسف در آپارتمان
با توجه به نکات زیر می تواند به راحتی در خانه و داخل آپارتمان تان گیاه حسن یوسف پرورش دهید:
دما: در روز 30-25 درجه سانتی گرادو در شب 25-20 درجه سانتی گراد می باشد.
نور: گل حسن یوسف نور پسند است و باید در جایی باشد تا به آن نور خورشید برسد اما نباید نورخورشید مستقیم به آن بتابد. تراس جنوبی یا پنجره های رو به جنوب ساختمان بهترین مکان برای قرار دادن گل حسن یوسف است. به دلیل تفاوت تابش نور در تابستان و زمستان رنگ برگ گل های حسن یوسف، در زمستان ها نسبت به تابستان ملایم تر است.
خاک: خاک مورد نیاز گیاه حسن یوسف باید مخلوطی از خاک برگ، خاک باغچه و ماسه باشد.
رطوبت هوا: حسن یوسف به رطوبت متوسط نیاز دارد. می توانید با قرار دادن ظرف آبی در اطراف گلدان و یا اسپری آب از فاصله 30 سانتی متر و به مقدار خیلی کم رطوبت مورد نیازش را تامین کنید.
آب: خاک گلدان حسن یوسف باید همیشه مرطوب باشد. به محض خشک شدن خاک باید آن را آبیاری کنید. البته در فصل زمستان بهتر است دفعات آبیاری کاهش پیدا کند.
چنانچه آب محل زندگی شما دارای املاح فراوان و سنگین می باشد بهتر است آب جوشیده و سبک استفاده کنید. یکی از نشانه های رایج اینکه حسن یوسف شما تشنه است بیحال شدن برگ هایش می باشد.
البته آبیاری بیش از اندازه باعث سیاه شدن ساقه و پژمرده شدن حسن یوسف می شود. بنابراین حتما در آبیاری این گل زیبا دقت کنید. زهکشی گلدان باید قوی باشد تا به محض آبیاری گیاه تان آب اضافی حتما از ته گلدان خارج شود.
کود: برای تغذیه این گیاه می توانید در فصل بهار و تابستان هر دو هفته یکبار آن را با کودهای مایع آبیاری کنید.
تعویض گلدان و هرس گیاه: این گیاه همواره باید کوتاه نگه داشته شود برگهای پایین گیاه سخت و چوبی نشود. بنابراین گیاه خود را کوتاه نگه دارید و هر بهار گلدان آن را عوض نمایید.
رهرس کردن رشد گل حسن یوسف را بهتر می کند
حسن یوسف از آن دسته گلهاست که شما را به شدت قیچی به دست می کند. بهخصوص در فصلهای گرم سال اگر رشد مناسب و مطلوبی داشته باشد، شاخهها خیلی سریع سر به بالا می کشند و شما را مجبور میکنند برای حفظ شکل اصلی گلدان، هر دو هفته یکبار آن را هرس کنید. جالب اینکه هرس برای این گیاه بسیار هم ضروری است و رشد آن را بهتر و بیشتر میکند.
گلهای حسنیوسف جذابیت چندانی ندارند و هرس سرگلها میتواند برگها را به رشد بیشتر راغب کند. از جای بریده شده جوانههای جانبی شروع به رشد و نمو میکنند و گلدانتان همیشه سر حال و در شکل و فرم متقارن و زیبا باقی می ماند. شاخههای بریده شده به سرعت ریشه میدهند. آنها را در گلدانهای کوچکتر بکارید و به دوستانتان هدیه بدهید.
روش های تکثیر گیاه حسن یوسف
قلمه زدن:
از نیمه های تابستان تا آخر پاییز ، قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه 5 تا 8 سانتیمتر ، آرام جدا نمایید و از فشار دادن ساقه های نازک و گوشتی قلمه بپرهیزید. آنگاه قلمه ها را در گلدانی حاوی کمپوست گلدانی بکارید و درنور مناسب و دمای 18 تا 20 درجه سانتیگراد نگه داری کنید و مراقب باشید خاک گلدانمرطوب بماند.
بعد از 10 تا 14 روز دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید. هنگامی که قلمه ها ریشه زدند آنها را بیرون آورید و در گلدانی با قطر دهانه 9 سانتیمتر حاوی کمپوست با پایه پیت بکارید، هنگام کاشت دقت کنید ریشه ها شکسته یا کنده نشود.
کاشت بذر:
راه دیگر تکثیر گل حسن یوسف کاشت بذر گیاه است. ابتدا بذرهای این گیاه را در خاکی سبک بکارید و سپس نهال های جوان را به خاکی مغذی تر که حاوی خاک مرغوب باغچه است انتقال دهید. کاشتن بذر گیاهانی قوی تر با برگ های درشت و رنگ های متنوع به وجود می آورد.
https://fanofa-world.blogsky.com/
#استخدام_کار#آگهی_رایگان#fanofa
https://fanofa-world.blogsky.com/
در جوامع غربی یک کودک سالانه به طور متوسط بیش از ۴۰ هزار آگهی تبلیغاتی میبیند. شرکتهایی مانند P&G ،AT&T و تایم وارنر سالانه حدود ۴ میلیارد دلار صرف تبلیغات میکنند. تبلیغات یعنی «ارتباط جمعیِ یکسویه توسط پیامهایی با موضوع محصول یا خدمتی که برای آن پول پرداخت میشود.»
تبلیغات، روابط عمومی، فعالیتهای تبلیغی برای فروش و فروش شخصی ابعاد اصلی آمیختهی طرح بازاریابی هستند. تبلیغات باید همه جا و همه وقت در معرض مشتری قرار بگیرد. هزینهای که شرکتها صرف تبلیغات میکنند شگفتانگیز است. مثلا شرکتهای دارویی هزینهای معادل دو برابر هزینههای تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات میکنند! در میان شرکتهای گوناگون، شرکتهای تولید بازی و اسباببازی بیشترین هزینه را به تبلیغات اختصاص میدهند. تبلیغات همچنین نقش مهمی در توسعهی فروش و افزایش سهم بازار دارد.
معمولا کسبوکارها برای حفظ سهم بازارشان پول هنگفتی را صرف تبلیغات میکنند. شرکتها برای رقابت با کسبوکارهای رقیب باید پیوسته خود را به مشتری یادآوری کرده و جایگاه نخست را در ذهن آنها داشته باشند. در غیر این صورت، سهم بازارشان را به رقبا میبازند. اغلب، کسبوکارهایی که سهم کوچکتری از بازار دارند یا تازهوارد هستند، نسبت به کسبوکارهای بزرگتر به تبلیغات بیشتری نیاز دارند. دلیل این مسأله «فرآیند واکنش به تبلیغات» است. بر این اساس، تبلیغات باعث افزایش سهم بازار تا اندازهی معینی میشود و پس از آن فروش به دلیل عدم بازگشت مشتریان و عدم تکرار خرید دچار ریزش میشود.
بنابراین شرکتهای با سهم بازار بزرگ بیشتر بر تبلیغاتِ یادآور که آنها را در ذهن مشتری ماندگار میکند، تمرکز میکنند. در مقابل رقبای کوچکتر برای افزایش سهم بازارشان نیاز به تبلیغات بیشتری دارند. آنها برای ایجاد آگاهی از وجود محصولاتشان و افزایش فروش و سهم بازار به بودجهی بالایی برای تبلیغات نیاز دارند. بر مبنای «فرآیند واکنش به تبلیغات» کسبوکارها و محصولات نو برای دیده شدن در بازار هدف و حفظ این وضعیت برای تحقق خرید، نیاز به سرمایهگذاری بیشتری در تبلیغات دارند.
تبلیغات تأثیر شگرفی در زندگی روزمرهی مصرفکنندهها دارد. بمباران پیوستهی مشتری با پیامهای گوناگون، بر آنچه او میخورد، مینوشد، میپوشد و تماشا میکند تأثیرگذار خواهد بود. تبلیغات در جوامع مختلف به حدی قدرتمند است که حتی در انتخاب رئیسجمهور یک کشور اثر میگذارد.
مهمترین اثر تبلیغات، تبدیل باور منفی دربارهی یک محصول به باوری مثبت دربارهی آن است. مثلا «نینجا کورپ» (Ninja Corp) برای تبلیغ کلاسهای ورزشهای رزمیاش (که والدین تصویری سخت و خشن از آن داشتند) از توله سگهای دوبرمن استفاده کرد، با این پیام به پدر و مادرها نشان داد که کودکانشان در عین ظریف و کوچک بودن میتوانند قوی و محکم باشند. این تبلیغ در جلب نظر پدر و مادرها و ایجاد علاقه برای آموزش ورزشهای رزمی به کودکانشان موفق بود.
تبلیغات همچنین به شکلدهی نگرش مصرفکننده نسبت به ویژگیهای محصول و تغییر اولویتهایش کمک میکند. مثلا با تمرکز بر ترکیبات سالمتر در تبلیغات غذای کودک، میتوان نگاه مصرفکننده را نسبت به خوراکیهای شیرین تغییر داد.
تبلیغات، سرمایهگذاریِ مهمی برای کسبوکارها به شمار میرود. کسبوکارهایی که با برنامهریزی مناسب سهم بزرگی از بازار را از آن خود میکنند، میتوانند بودجهی کمتری به تبلیغات اختصاص دهند. کسبوکارهای تازهوارد یا کسبوکارهایی که سهم بازار کوچکی دارند، مجبورند هزینههای بالایی صرف تبلیغات کنند، زیرا باید مشتریان را از وجود محصولشان آگاه و از این آگاهی محافظت کنند. همراهان گروه تبلیغاتی فانوفا؛ تا کنون در فرصتهایی که دست داده است در خصوص تبلیغات، مزایای تبلیغات، اثرگذاری تبلیغات بر رونق کسب و کار، چند و چون تبلیغات با شما عزیزان سخن گفتهایم. بر هیچ کس پوشیده نیست که تبلیغات فی نفسه، نوعی سرمایه گذاری است که بر روندرونق فروش و کسب و کار اثر میگذارد. از طرفی برخی صاحبان مشاغل، به دلیل هزینه های تبلیغاتی؛ از تبلیغات گریزانند و ترجیح می دهند؛ هزینه ی تبلیغات را در مسیر دیگری به کار بندند. گروه تبلیغاتی فانوفا؛ با آگاهی از تمامی تاثیرات اعجاب آور تبلیغات؛ همپا و همراه شما، فروشندگان، تولیدکنندگان، ارائه کنندگان خدمت و.... بار تبلیغات شما عزیزان را به رایگان بردوش خود نهاده است. برای کسب موفقیت روز افزون کارو درآمد باید عرضهی خدمات خود را گسترش دهید. فانوفا متضمن گسترش کسبو کار شماست. آن هم در چشم انداز جهانی و البته به رایگان. با فانوفا همراه باشید و از وبسایت فانوفاwww.fanofa.com دیدن کنید.
https://fanofa-world.blogsky.com/
#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_خارج#فانوفا#تبلیغات_رایگان#گروه_تبلیغاتی#تبلیغات_خارج_کشور
https://fanofa-world.blogsky.com/
اخذ ویزای کاری آلمان
⚜️ویزای کاری آلمان : ⚜️مزایای ویزای کاری آلمان ♦️مسیری کم هزینه و کم ریسک با احتمال صدور ویزا بالای100٪ ♦️امکان تبدیل این ویزا با اقامت دایم و بعد از ان دریافت پاسپورت آلمان ♦️امکان اخذ اقامت دائم همراهان با تحصیل رایگان فرزندان ♦️حق کار همراه به صورت فول تایم
ترکیه – دنیزلی
شماره تماس: 9000905357447928
سهراب علیزاده
https://www.fanofa.com/viza-fanofa0003712.htm
آلمان نه تنها یک کشور زیبا در قلب اروپا است بلکه یک از قدرتمند ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. اقتصاد رو به رشد و نرخ بیکاری بسیار پایین در آلمان این کشور را به یک مرکز ایده آل برای کار تبدیل کرده است. آموزش رایگان، امنیت شغلی و ثبات اقتصادی از جمله ویژگی های مهم آلمان برای جذب نیروی کار خارجی در این کشور است.
نرخ بیکار در آلمان هر ساله رو به کاهش است و دولت آلمان تصمیم دارد که این نرخ را به کمترین حالت ممکن کاهش دهد. در سال 2020 با توجه به شرایط اپیدمی شدن ویروس کرونا، نرخ بیکاری در آلمان همچنان رو به کاهش میباشد. نرخ بیکاری در آلمان در سال 2016 بیش از 6 درصد، در سال 2019 بیش از 4 درصد و در سال 2020 حدود 3.5% اعلام شده است.
روش های زیادی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. بسیاری از جوانان به امید پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد بالا قصد مهاجرت به این کشور را دارند. گام اول برای مهاجرت به آلمان اخذ ویزای کاری این کشور است.
پیش از شیوع کرونا، پیشبینی شده بود که به دلیل هرم جمعیتی پیر آلمان، کمبودهایی اساسی در حوزه مشاغل تخصصی در طول سالیان آینده به وجود خواهد آمد. یکی از مشاغلی که به نظر میرسد در سالهای اخیر کمبود زیادی داشته باشد، مشاغل حوزه بهداشت و سلامت است. افرادی که دارای مدرک معتبر در این حوزه هستند میتوانند پس از گذراندن دورهای کوتاه در آلمان، مجوز کار مربوطه را دریافت کنند. همچنین مشاغل حوزه مهندسی نیز در این کشور طرفداران زیادی دارد، به نحوی که تمامی افراد دارای مدرک دانشگاهی در شاخههای زیر با فرصتهای متعدد شغلی در آلمان روبهرو هستند:
مهندسی سازه
مهندسی کامپیوتر
مهندسی مکانیک
مهندسی برق
مهندسی خودرو
مهندسی مخابرات
علاوه بر آن دارندگان مدارک دانشگاهی در رشتههای ریاضی، تکنولوژی اطلاعات، علوم طبیعی و تکنولوژی نیز میتوانند فرصتهای قابل توجهی برای استخدام در آلمان داشته باشند. پرستاران، مهندسان مکانیک و صاحبان خردهفروشی به نظر میرسد که بتوانند در آیندهای نزدیک بدون نیاز به گواهیهای مربوطه مشغول به کار شوند. در واقع به دلیل بحران کرونا، نیاز به افراد پرستاران متخصص در آلمان افزایش شدیدی یافته و به همین دلیل فرصتی استثنایی را برای مهاجرت کاری به آلمان فراهم ساخته است.
یکی دیگر از تغییراتی که به دلیل شیوع کرونا در چشمانداز مشاغل مورد نیاز آلمان ایجاد شد، افزایش نیاز در مشاغل حوزه ساخت و ساز، امور مالی و خدمات تجاری بوده در حالیکه حوزههای توریسم و گردشگری شاهد کاهشی چشمگیر خواهند بود.
دولت آلمان به منظور کاهش صدمات و خسارات ناشی از کرونا بر پیکره نیروی کار، سیستمی را طراحی کرده که بر طبق آن کارفرمایان تنها هزینه ساعاتی را که کارمندان به کار مشغول بودهاند را پرداخت کرده و در مقابل دولت 60-67 درصد هزینه ساعاتی را که به دلیل کرونا از ساعات کار کارمندان کاسته شده را پرداخت میکند. هدف از اجرای چنین سیستمی این است که فشار اقتصادی بر کارفرما و نیروی کار هردو تا حدودی کاسته شده و همچنین کارفرمایان نیروهای کار خود را که قبلا تعلیم داده بودند، از دست ندهند.
یکی از مهمترین روش های مهاجرت کاری به آلمان اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان است. این ویزا یک مجوز اقامت طولانی مدت در آلمان محسوب میشود که به متقاضی اجازه میدهد به مدت 6 ماه در آلمان اقامت داشته باشد و به دنبال کار در این کشور بگردد. اگر در پایان این مدت متقاضی در آلمان یک فرصت شغلی پیدا کرده باشد، ویزا و مجوز کار در آلمان به وی تعلق میگیرد. در نتیجه متقاضی میتواند مشغول به کار و زندگی در این کشور شود. توجه داشته باشید که ویزای جستجوی کار در آلمان به معنای اشتغال به کار سریع در آلمان نیست. هدف از اخذ این ویزا آن است که متقاضی از کشور آلمان دیدن کند و به دنبال شغل مناسب خود در این کشور باشد. اخذ این ویزا اولین گام مهم برای مهاجرت کاری به آلمان است.
برای اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان سه شرط اصلی وجود دارد:
متقاضی باید واجد شرایط باشد
متقاضی باید اسناد و مدارک لازم را تهیه کند
متقاضی باید فرم های مربوط به سفارت و انگشت نگاری را به سفارت ارائه نماید
شرایط لازم برای اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان
متقاضی می بایست حداقل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا معادل این مدارک را از یک دانشگاه معتبر را داشته باشد.
متقاضی میبایست حداقل 18 سال داشته باشد.
متقاضی باید حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشد.
متقاضی باید تمکن مالی به اندازه مدت اقامت خود در آلمان را اثبات کند.
متقاضی میبایست تحت پوشش بیمه درمانی یا توریستی برای دوره اقامت خود در آلمان باشد.
اگر متقاضی تمامی شرایط فوق را داشته باشد شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار در آلمان و مهاجرت کاری به آلمان را دارد.
مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در آلمان
مراحله بعد از بررسی شرایط، جمع آوری مدارک است. اسناد و مدارک به شما کمک میکند تا درخواست ویزای شما به راحتی ریجکت نشود. سعی کنید کلیه مدارک ذکر شده زیر را تامین کنید تا شانس شما برای دریافت ویزای کار در آلمان بیشتر شود. در ادامه به بررسی برخی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آلمان میپردازیم:
یک پاسپورت معتبر(در ده سال اخیر اخذ شده باشد و حداقل 12 ماه بعد از تاریخ پایان برنامه ریزی شده ی ویزای جستجوی کار در آلمان اعتبار داشته باشد)
کپی از صفحه اول و دوم پاسپورت
سه عکس پرسنلی رنگی در ابعاد 4×3 با زمینه سفید یا خاکستری
یک رساله در باره هدف از مهاجرت به آلمان، چگونگی برنامه ریزی برای یافتن شغل و برنامه ریزی جایگزین در صورت پیدا نکردن شغل مناسب در آلمان
سوابق تحصیلی دانشگاهی و غیر دانشگاهی از مهارت های فرد متقاضی
یک رزومه از کلیه فعالیت های تحصیلی، علمی و شغلی متقاضی
محل اسکان در طول اقامت در آلمان
اثبات تمکن مالی برای نشان دادن توانایی پرداخت هزینه های زندگی در آلمان که می تواند شامل موارد زیر باشد:
دعوت نامه یا Verpflichtungserklärung (به جهت معرفی شدن یک حامی مالی برای متقاضی در آلمان)
موجودی حساب بانکی مناسب یا یک حساب بانکی بلوکه شده در آلمان
اسناد هویتی (شامل شناسنامه، عقدنامه و ... که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد)
بیمه درمانی
رسید پرداخت هزینه ویزا (در سال 2020 این هزینه برابر با 75 یورو میباشد)
متقاضی بعد از جمع آوری این مدارک میبایست علاوه بر نسخه اصلی، دو نسخه کپی از آن ها را نیز تهیه نماید و بعد از آن میتوان اقدام به ارائه مدارک به سفارت نمود. به خاطر داشته باشید که سفارت آلمان میتواند تقاضای مدارک بیشتر از متقاضی (خصوصا پزشکان و پرستاران) داشته باشد. توجه داشته باشید که داشتن کلیه این مدارک دلیل بر تضمین اخذ ویزا توسط متقاضی نمیباشد و تصمیم نهایی با آفیسر بررسی کننده پرونده میباشد.
بعد از جمع آوری کلیه مدارک ضروری، مرحله آخر مهاجرت کاری به آلمان، پرکردن فرم درخواست ویزا (application form) است. این فرم در سفارت آلمان به متقاضیان ارائه میگردد و مضمون فرم درخواست ویزا برای جستجوی کار در آلمان است. بعد از پرکردن فرم درخواست و ثبت آن، متقاضی میبایست یک وقت ملاقات سفارت تهیه نماید. بعد از اخذ ویزا و ورود به آلمان اگر متقاضی کار مورد نظر خود را پیدا کرد میبایست نسبت به تغییر نوع ویزای خود به ویزای کار آلمان و اخذ مجوز کار در آلمان اقدام نماید. متقاضی برای تبدیل ویزای job seeker به مجوز کار در آلمان نیازی به برگشت به کشور خود ندارد و در آلمان نیز میتواند برای تبدیل این ویزا اقدام نماید. اگر فرد موفق به پیدا کردن کار در طول شش ماه اقامت خود در آلمان نشد میبایست به کشور مبدا خود برگردد. مهاجرت کاری به آلمان کار سختی نیست... با کمی تلاش و صبر میتوان به زندگی خوبی در آلمان دست یافت.
توجه داشته باشید که کار در آلمان با ویزای job seeker به هیچ وجه امکان پذیر نیست و متقاضی باید در اسرع وقت اقدام به تغییر ویزای خود نماید.
ویزای موقعیت شغلی در آلمان (Germany job opportunity visa)
آلمان یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه صنعت و تجارت است. زندگی در این کشور نه تنها برای آلمانی ها بلکه برای مردم کلیه کشورهای جهان خصوصا کشورهای جهان سومی مناسب است. آلمان سرزمین مخترعین است. این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و خانه ی شرکت های شناخته شده جهان است.
فرصت های شغلی زیادی در آلمان برای مهاجرین وجود دارد. برخی از متخصصین برای قبل از مهاجرت کاری به آلمان و اشتغال به کار در این کشور از سازمان ها و کمپانی های واقع در آلمان دعوت به کار دریافت میکنند. برای دریافت دعوت نامه شغلی، کافی ست از طریق سایت ها یا سایر منابع فرصت های شغلی در آلمان موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنید و با منابع انسانی یا مسئولین استخدام کارفرمایان آلمانی ارتباط برقرارکنید تا رزومه تحصیلی و شغلی خود را برای آنها ارسال نمائید. کارفرمایان با بررسی رزومه و تمایل به استخدام متقاضی، یک دعوت نامه کاری جهت اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری به آلمان برای وی ارسال میکنند. اما پیدا کردن یک کارفرما مناسب به این راحتی ها نیست! به طور کلی یک کارفرما برای جذب نیروی کار میبایست در ابتدا سه ماه به دنبال نیروی مورد نظر خود در آلمان باشد. اگر نیروی مورد نظر خود را پیدا نکرد میتواند به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی استخدام ارائه کند. اگر بازهم نیروی کار مد نظر خود را پیدا نکرد میتواند نسبت به انتشار آگهی استخدام برای نیروی کار بین المللی اقدام نماید. قوانین حمایت از نیروی کار داخلی آلمان ، اولویت استخدام را به شهروندان آلمان و سپس شهروندان اروپایی میدهد.
کارت آبی آلمان مهم ترین و بهترین نوع ویزای کاری آلمان می باشد.
ویزای کارت آبی آلمان یک ویزای قابل تمدید و تبدیل به ویزای های دیگر است. برای مهاجرت کاری به آلمان و اخذ این نوع ویزا علاوه بر میزان درآمد، مدت قرارداد نیز مهم است. متقاضی میبایست قرارداد کاری حداقل یک ساله داشته باشد. اعتبار این ویزا 4 سال است.
فرد متقاضی میتواند بعد از 5 سال بعد از مهاجرت کاری به آلمان درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشد. فردی که 8 سال در آلمان سابقه کار داشته باشد میتواند برای دریافت پاسپورت آلمان اقدام نماید. البته تسلط فرد به زبان آلمانی در اخذ پاسپورت بی تاثیر نیست و افرادی که تسلط خوبی بر زبان آلمانی دارند میتواند بعد از اخذ اقامت دائم آلمان اقدام به دریافت پاسپورت آلمان نمایند.
https://fanofa-world.blogsky.com/
#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_خارج#فانوفا#تبلیغات_رایگان#تبلیغات_خارج_کشور#آلمان#برلین#پاسپورت#ویزا
#استخدام_کار#آگهی_رایگان#fanofa