Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

سپندارمذگان مبارک!

http://www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

سپندارمذگان جشن باستانی ایرانی با ریشه زرتشتی است که به عنوان روز جشن عشق و دوستی در فرهنگ باستانی ایران مرسوم است. قدمت آن به امپراتوری هخامنشیان؛ اولین امپراتوری ایران باز می گردد. این جشن به طور گسترده به عنوان روز عشق ایرانیان شناخته می شود، اگرچه در کشور های همسایه مانند افغانستان و تاجیکستان نیز جشن گرفته می شود.

تاریخ دقیق برگزاری جشن سپندارمذگان

این روز تنها 3 روز پس از ولنتاین در 29 بهمن در تقویم ایرانی ثبت شده است. البته سپندار مزدگان اصلی در روز پنجم اسفند بوده است. این فاصله 6 روزه مربوط به محاسبات سال جدید شمسی ایران است که 365 روز است و ماه ها 30 روز ثابت نیستند. لذا علما تصمیم گرفتند در تقویم اصلاحاتی انجام دهند و اسفندگان را به 6 روز زودتر موکول کنند. این اصلاحات باعث سردرگمی افرادی شده است که دوست دارند این سنت قدیمی را بازیابی کنند.

تاریخچه سپندارمذگان؛ روز عشق ایرانی

ایرانیان دارای فرهنگ غنی با اعیاد بسیار بزرگ بر اساس مناسبت های طبیعی هستند که با شادی آمیخته شده است. در عید سپندارمذگان زمین پرستش می شد و زنان مورد احترام قرار می گرفتند. در این روز زنان و دختران بر تخت سلطنت می نشستند و مردان و پسران باید از آنها اطاعت می کردند و برای آنها هدیه می آوردند. به این ترتیب به مردان یادآوری شد که زنان را تحسین و احترام کنند. همچنین سپندارمذ فرشته نگهبان زمین است. این نماد فروتنی است، به معنای فروتنی نسبت به کل خلقت( اینها صفاتی است که به زمین نسبت داده می شود که زیر پای ما گسترش می یابد، بنابراین نماد فروتنی و عشق است).

 

سپندارمذگان، نماد فروتنی

سپندارمذگان نام دیگر مینیو (زمین) به معنای مقدس، فروتن و پرشور است. همچنین سپندارمذ فرشته نگهبان زمین است. این نماد فروتنی نسبت به کل خلقت است. انسان ها به عنوان موجوداتی شناخته می شوند که آنها را ناخوشایند و منفور می‌دانیم، اما زمین شبیه ما نیست. او همه موجودات را یکسان در آغوش می گیرد و آنها را یکسان دوست دارد. مثل مادری که همه بچه ها را یکسان دوست دارد، حتی وقتی زشت هستند. به هیمن جهت در فرهنگ باستانی ما ایرانیان، نماد مادر با سپندارمذگان یا زمین معرفی می شود.

هدایای ویژه در روز عشق ایرانی

روز سپندارمذگان به عنوان یک روز به یاد ماندنی و یژه در ذهن و یاد هر یک از ما ایرانیان نقش بسته است. با در نظر گرفتن این موضوع که عشاق می خواهند نهایت عشق خود را در این روز خجسته به یکدیگر ابراز کنند، سعی در هدیه دادن به همدگیر می‌کنند. هدایای متفاوت و بسیار متنوعی برای این روز زیبا در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن میپردازیم.

گل رز یک هدیه خاص برای روز سپندارمذگان

همانطور که می دانید از دیر باز تا کنون، گل رز به معنای عشق و محبت معرفی شده است. معمولا در آغاز هر کار خیری به خصوص مراسم ازدواج نیز ابتدا دسته گلی از گل رز قرمز به همسر تقدیم می شود. این موضوع در مورد روز سپندارمذگان نیز صدق می کند. بیشتر افراد در این روز به یاد ماندنی به فرد مورد علاقه خود، گل رز قرمز تقدیم می کنند.

شکلات، طعم این روز را شیرین تر می کند

یکی دیگر از هدایای ویژه روز عشق ایرانیان، تقدیم شکلات و شیرینی است. افراد با هدیه دادن شکلات های فانتزی و زیبا به معشوق و فرد دلخواه خود، می خواهند به او بگویند که این روز برای آنها چقدر شیرین است و با هم بودنشان چه طعم شگفت انگیزی دارد.

لوازم آرایشی در روز عشق ایرانی؛ یک هدیه عالی

افزون بر موارد فوق، در برخی مواقع شاهد آن هستیم که هدایای مانند لوازم آرایشی نیز در روز سپندار مذگان بین افراد رد و بدل می شود. خانم ها بدون تردید عاشق زیبایی هر چه بیشتر هستند و به همین جهت، گرایش زیادی به لوازم آرایشی دارند. بنابراین هدیه دادن لوازم آرایشی در این روز زیبا می تواند غافلگیر کننده و خوشایند باشد.

جمع بندی

ابراز عشق و محبت قلبی به فرد مورد علاقه خود اعم از همسر، فرزند، پدر و مادر و غیره همیشه و در همه جا موضوعی خوشایند بوده است. ایرانیان به دلیل فرهنگ بسیار غنی خود، روز خاصی را برای اظهار محبت قلبی به اطرافیان خود در نظر گرفته اند که به روز سپندارمذگان معروف است. گروه تخصصی فانوفا این روز مبارک را به شما تبریک میگوید.

http://www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_کانادا#فانوفا#آگهی_رایگان#گروه #گروه_تبلیغاتی #سپندارمذگان#عشق#روز_عشق#fanofa

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد