https://fanofa-world.blogsky.com/
یک شرکت بازرگانی در هامبورگ به یک خانم / آقا مسلط به تکنیکهای فروش و فن بیان بالا در بخش بازاریابی و فروش نیازمند است. لطفا از ساعت ۹ الی ۱۸ در روزهای دوشنبه تا جمعه فقط با شماره زیر تماس بگیرید
040-21008783 با تشکر ( خواهشمندم از ارسال پیام خودداری فرمایید )
آلمان – هامبورگ
شماره تماس: 494021008783
https://www.fanofa.com/trading-company-in-fanofa0003377.htm
روش های فروش
شما با استفاده از روش های فروش میتوانید به روشهای مختلفی کالاها و یا خدمات خود را بفروشید. در فروش و بازاریابی هر چه گزینه ها و راه چاره های بیشتری داشته باشید، هر چه به احتمالات بیشتری بتوانید توجه کنید، با احتمال بیشتری میتوانید قدم اول را بردارید و به ثروت برسید. هر چه تکنیک های فروش ، راهکارهای فروش و استراتژی فروش بیشتری داشته باشید، با احتمال بیشتری میتوانید به هدفهای مالی خود نزدیک شوید.
فروش یکی از حوزه های مورد علاقه در تقریباً تمام سازمانهاست. اما هر سازمان، محصولات یا خدماتش را به نوعی میفروشد، به عبارت دیگر برای هر سازمانی نوعی از فروش مناسب است.
این نکته سادهای است که ضمن آگاهی همه از آن، بسیاری اوقات در عمل از آن غفلت میشود.
یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، این است که ما میخواهیم چطور بفروشیم؟ با بمباران تبلیغاتی؟ با ارائه خدمات خوب؟، با ارائه اطلاعات؟ یا با زنده کردن یک نیاز پنهان در مشتری؟ یا روشهای دیگر؟
برای هر نوع فروش، کارهایی لازم است که تمام آنها نیازمند برنامهریزی است، و مهمترین بعد آن برنامهریزی، تشخیص فرد مناسب، یا شخصههای مناسب برای فردی است که بتواند آن فروش را انجام دهد.در ادامه در مورد بیشتر نکاتی که توضیح داده میشود یکسری کتاب به عنوان منبع برای آن معرفی میشود.
فروش مستقیم
در روش های فروش شما میتوانید محصولات خود را از طریق فروش مستقیم به فروش برسانید. میتوانید مستقیماً به ادارات، دفاتر و خانه های مردم مراجعه کنید و کالای خود را به فروش برسانید.
فروش مستقیم عبارت است از اقدام به بازاریابی و فروش مستقیم محصول به مشتری در منزل، محل کار یا سایر مکانهای غیر فروشگاهی. در این سیستم، برای توزیع محصول نیازی به حضور واسطههای متعددی مثل مرکز توزیع منطقهای یا عمده فروشی نیست. در عوض، محصول یکراست از محل تولید برای شرکتهای فروش مستقیم، توزیعکنندگان، نمایندگان فروش یا مشتریان فرستاده میشود. محصولاتی که با این شیوه به فروش میرسند، اغلب اوقات در خرده فروشی ها یافت نمیشوند. به عبارت دیگر، خرید این قبیل محصولات فقط از طریق جستوجوی توزیعکنندگان یا نمایندگان فروش ممکن است.
اما توجه داشته باشید که فروش مستقیم را با بازاریابی مستقیم اشتباه نگیرید. فروش مستقیم روشی است که در آن خود فروشنده بهطور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار میکند. این فروشنده مکان ثابتی برای فروش محصولات خود در نظر نگرفته است. بازاریابی مستقیم برای مشتریان بالقوه و بدون دخالت توزیعکنندگان یا سایر واسطهها انجام میشود.
انواع فروش مستقیم
صاحبان کسبوکارها به روشهای مختلفی میتوانند محصول یا خدماتشان را از طریق فروش مستقیم به مشتریان عرضه کنند.
۱. فروش مستقیم تک سطحی
فروش مستقیم تک سطحی به شکل فردبهفرد، مثلاً خانه به خانه یا معرفی حضوری محصول، صورت میگیرد. این نوع فروش بهوسیلهی اینترنت و کاتالوگ نیز امکانپذیر است. بهطورکلی، درآمد فروشندگان مستقیم تک سطحی فقط از طریق کمیسیون فروش حاصل میشود.
چگونه محصولات خود را آنلاین بفروشیم؟
برای فروش محصول در اینترنت راههای مختلفی وجود دارد. که دو مورد اصلی را در اینجا میگوییم:
راه اندازی فروشگاه اینترنتی
همکاری با فروشگاه های اینترنتی
استفاده از سیستم همکاری در فروش
استفاده از رسانه های اجتماعی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی
بهترین راه برای فروش آنلاین محصول، راهاندازی فروشگاه اینترنتی است. با راهاندازی یک فروشگاه در اینترنت میتوانید برای محصولات خود یک کانال فروش ثابت داشته باشید. هر محصولی که میخواهید، با هر قیمتی را وارد کنید و همچنین با استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ فروش محصولات خود را افزایش دهید.
همکاری با فروشگاه های اینترنتی
اگر قصد راهاندازی کردن فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود را ندارید باز هم میتوانید از طریق اینترنت محصولات خود را به فروش برسانید. همکاری با فروشگاههای اینترنتی بزرگ که امروزه در ایران فعالیت میکنند، روش مناسبی برای وارد شدن به حوضه فروش آنلاین است. شما با ثبت درخواست در فروشگاهی چون دیجیکالا و بامیلو میتوانید، یک حساب فروشنده دریافت کنید و سپس محصولات خود را به آن اضافه کرده تا توسط فروشگاه مورد بررسی قرار گیرند. در صورتی که خدمات شما مورد تایید قرار گرفت، میتوانید همکاریای را با این فروشگاهها داشته باشید.
استفاده از سیستم همکاری در فروش
شاید شما هم اصطلاح آفیلیت مارکتینگ (Marketing Affiliate) یا بازاریابی پورسانتی و همکاری در فروش به گوشتان آشنا باشد.
مفهوم اصلی همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک کالا یا خدمات شود. این کار اغلب توسط کسانی صورت میگیرد که خودشان تولیدکننده و یا صاحب محصول نیستند. وظیفه کسی که قصد همکاری در فروش را دارد؛ معرفی محصول، ویژگیها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند.
همکاری در فروش روشهای گوناگون و متنوعی دارد، اما بهترین و پربازدهترین آن استفاده از اینترنت است. اینکه شما به عنوان یک معرف، محصول مورد نظر را به شیوههای درست تبلیغ کنید و بابت هر فروش که از سمت شما انجام بگیرد پورسانت و یا درصدی از فروش را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست مراجعه فرمایید.
استفاده از رسانه های اجتماعی
امروزه با افزایش تعداد کاربران رسانههای اجتماعی از جمله اینستاگرام در ایران، بسیاری از افراد سعی میکنند از این طریق محصولات خود را به فروش برسانند. پیش از فیلتر شدن تلگرام، این پیامرسان اجتماعی نیز همانند اینستاگرام کاربران فعال بسیاری داشت و فروشگاهها و یا افراد عادی محصولات خود در قالب کانالهای فروشگاهی به مردم عرضه میکردند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست مراجعه فرمایید.
۲. میزبانی (طرح گردهمایی)
این نوع فروش در یک محیط جمعی صورت میگیرد. معمولاً توزیعکننده یا نمایندهی فروش در منزل خودش یا محل دیگری محصول یا خدمات موردنظر را به مهمانان معرفی میکند. گاهی اوقات، شرکتها محصول یا خدماتشان را به افرادی از یک کسبوکار خاص میفروشند. برای مثال، نمایندهی فروش نرمافزار املاک و مستغلات میتواند نرمافزار خاصی را در میان جمعی از دلالان معاملات ملکی به فروش برساند. در این روش، درآمد از طریق کمیسیون فروش یا گاهی از طریق کمیسیون معرفی نمایندگان جدید به شرکت حاصل میشود.
3. بازاریابی چند سطحی
فروش در بازاریابی چند سطحی به روشهای مختلفی، ازجمله معرفی یک محصول به شکل فردبهفرد یا جمعی، صورت میگیرد. این نوع فروش از طریق فروشگاههای آنلاین و کاتالوگ نیز انجامپذیر است. درآمد بازاریابی چند سطحی از کمیسیون فروش و نیز کمیسیون فروشهای دیگری که توسط سایر شرکای کاریِ معرفیشده از سوی توزیعکننده انجام گرفتهاند، بهدست میآید. یعنی توزیعکننده نمایندهی جدیدی را جهت فروشندگی مستقیم به شرکت معرفی میکند و به ازای هر فروشی که این نمایندهی جدید داشته باشد، شخص معرف کمیسیون دریافت خواهد کرد.
گاهی فروش مستقیم را بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی شبکهای نیز مینامند. بازاریابی چند سطحی و بازاریابی شبکهای از انواع فروش مستقیم به شمار میروند، اما توجه داشته باشید که تمامی سیستمهای فروش مستقیم شامل بازاریابی چند سطحی نمیشوند. برای مثال، درآمد نمایندهی فروش در روش بازاریابی تک سطحی فقط از طریق کمیسیون فروش محصولاتی است که خودش بهشخصه فروخته باشد.
فروش شخصی یا Personal Selling
فروش شخصی یکی از قدیمیترین روش های فروش است که اتفاقاً در دنیای مدرن و با حضور ابزارهای متنوع ارتباطی و سیستمهای فرایند محور، همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است.
فروش شخصی بهترین نوع فروش است. در واقع از روزی که کارتان را شروع میکنید، این کار را انجام میدهید، شما کالا یا محصول خود را میفروشید. ایده های خود را میفروشید. هنر مدیریت و رهبری خود را میفروشید. توانمندی های خود را میفروشید. شما پیوسته در حال فروش هستید.
استفاده از فروش شخصی به معنای حذف سایر شیوههای بازاریابی یا شیوههای تبلیغات نیست. بلکه فروش شخصی هم یکی از ابزارهایی است که میتواند در کنار سایر ابزارها مورد استفاده و بهرهبرداری قرار بگیرد.
توزیع کنندگان
میتوانید در بازارهایی که خودتان فعال نیستید، از توزیع کنندگان استفاده نمایید. میتوانید به این توزیع کنندگان انحصار کامل فروش در منطقه شان را بدهید یا ندهید. توزیع کنندگان بدون استثنا تجار مستقلی هستند که برای خود اسم و رسمی دارند. اغلب آنها برای خود نظراتی چگونه توزیع کردن کالاها دارند. استفاده از توزیعکننده ها به شما امکان میدهد که در سطح ملی و بینالمللی اقدام به فروش کنید.
چگونه یک توزیعکننده برای محصولمان بیابیم؟
یک توزیعکننده خوب میتواند باعث افزایش چشمگیر حجم فروش شود به شرط آنکه شما نحوه انتخاب یک توزیعکننده مناسب را بدانید.
شما برای فروش مستقیم به فروشگاه ها مشکلاتی را در پی خواهید داشت. اول اینکه این کار به شدت زمانبر است. دوم اینکه یک فروشگاه در سطح متوسط (به خصوص فروشگاههایی که توسط صاحبان آن اداره میشوند و بخشی از فروشگاههای زنجیرهای نیستند) چندان علاقهای به این امر ندارند که با شمار زیادی از تولیدکنندگان تجارت داشته باشند. آنها ترجیح میدهند با توزیعکنندگان در ارتباط باشند؛ چرا که در این گونه تجارت همه کارها یک بار انجام میشود: یک کاتالوگ، یک فاکتور فروش، و یک چک پرداخت. آنها مایل نیستند با افراد زیادی در تماس باشند و با تعداد زیادی از فروشندگان تجارت کنند.
بنابراین، انتخاب یک توزیعکننده احتمالاً امری اجتنابناپذیر است.
شما برای یافتن بهترین توزیعکننده برای محصولات خود باید خودتان را به جای او بگذارید و به این سؤالات پاسخ دهید:
• از این محصول چقدر سود عاید خواهد شد- هم در واحد و هم در مجموع؟
• آیا ما از این محصول در مقایسه با محصول مشابه سود بیشتری بدست خواهیم آورد؟
• آیا فعالیت بازاریابی تولیدکننده به فروش محصول کمک خواهد کرد؟
• سطح انبارش محصول تا چه میزان باید باشد؟
• انبارش و نگهداری این محصول تا چه میزان بر هزینه توزیع اثر خواهد گذاشت؟
• آیا مشتریان خواستار چنین محصولی هستند؟ آیا این محصول نیاز فروشندگان خرد را برآورده میکند؟
• آیا این تولیدکننده محصولات دیگری برای فروش نیز دارد؟ یا احتمالاً محصولات دیگری که ما توان فروش آن را داشته باشیم؟
مهم این است که به این موضوع توجه کنید که توزیعکنندهها محصول شما را با معیارهایی کاملاً متفاوت از مشتری نهایی ارزیابی میکنند. هیچ تفاوتی ندارد که محصول شما تا چه حد جذاب یا نوآورانه باشد، در هر صورت اگر کار کردن با شرکت شما سخت باشد و از آن مهمتر توزیعکننده نتواند سود ببرد، از شما خرید نخواهد کرد. آخرین نکته اینکه در این باره خوب فکر کنید که چرا تمام سعی خود را میکنید که محصول خود را به فروشندگان خرد بفروشید. بیشتر محصولاتی که برای توزیعکنندهها جذاب هستند، فروششان به فروشندگان خرد بسیار آسان است؛ دلیل اینکه شما به سراغ توزیعکنندهها میروید این است که حجم فروش خود را گسترش دهید.
بنابراین اگر نمیتوانید تعداد زیادی از فروشندگان خرد را به خرید محصول خود ترغیب نمایید، در اینصورت احتمال دارد که هنوز آماده عرضه محصول خود از طریق توزیعکننده نباشید. قبل از هر کار، این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.
https://fanofa-world.blogsky.com/
#آلمان#کار#کسب_کار#درآمد#شغل#پول#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_کانادا#آگهی#تبلیغات_رایگان#ایرانیها#درآمد#فانوفا#آگهی_رایگان#fanofa