Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

ماهواره اینترنتی در پاریس

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

ماهواره اینترنتی

با درود دوستان . ماهواره اینترنتی یا IPTV با بازگشایی هزاران هزار کانال پولی وتمام کانالهای مهم دنیاو از جمله ایران.سالیانه فقط 59 یورو(کیفیت VIP).قابل بازگشایی روی تلویزیونهای اسمارت وکامپیوتر ولپ تاپ وتبلت وموبایل وغیره... با تست مجانی 24 ساعته .اگر کسی خواست به من پیام دهید. در خدمتم آیدی تلگرام @bestlover20

پاریس فرانسه

شماره تماس: 33695956584

https://www.fanofa.com/satellite-fanofa0001917.htm

 



اگر از فعالان رسانه ای نباشید شاید چیزی از آی پی تی وی نشنیده باشید. در حالی که ممکن است چند باری از آن استفاده کرده باشید. مفهوم  IPTV با معرفی خدمات جدید و سرمایه گذاری های بیشتر به سرعت در حال رشد است. اما اصلا IPTV به چه معناست؟ تلویزیون آی پی تی وی چگونه کار می کند و چگونه می توان با تهیه اشتراک از آن برای بهبود تجربه تماشای تلویزیون بهره برد؟ در این مطلب انزل وب به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

IPTV مخفف Internet Protocol Television به معنی تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنت است. در واقع در این فناوری، تلویزیون به گونه ای برنامه نویسی شده است که با استفاده از پروتکل معروف IP با اینترنت ارتباط برقرار کند. پیش از این در انزل وب به بررسی دقیق تلویزیون اسمارت پرداخته شده است. در این مطلب می خواهیم به مبحث تلویزیون آی پی تی وی و چگونگی عملکرد آن بپردازیم.

همانطور که گفته شد IPTV به معنی تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنت است. شاید برای درک بهتر شیوه کار IPTV بهتر باشد در ابتدا با نحوه عملکرد تلویزیون های معمولی آشنا شویم. در تلویزیون های کابلی یا ماهواره ای، ایستگاه های پخش کننده سیگنال های مدنظر را برای بینندگان می فرستد و شما تنها قادر به تماشای چیزی هستید که در تلویزیون نمایش داده می شود. شما نمی توانید مشخص کنید که چه برنامه ای را در چه زمانی تماشا کنید و تنها قادر به انتخاب از میان برنامه هایی هستید که در زمانی خاص در دسترس شما قرار گرفته است.

 

اما IPTV چگونه کار می کتد و اکانت IPTV چیست؟ به جای انتقال محتوا از طریق پالس های نوری در فیبرهای نوری یا امواج رادیویی ماهواره، آی پی تی وی محتوای مورد نظر را از طریق اینترنت در اختیار شما می گذارد. همچنین به جای آن که تعدادی برنامه در زمانی خاص در دسترس شما قرار گیرد تا از بین آن ها دست به انتخاب بزنید. بیشتر ارائه دهندگان IPTV از سرویسی تحت عنوان VOD (ویدئو بر اساس تقاضا) استفاده می کنند. بنابراین مهم ترین تفاوتی که IPTV ایجاد کرده است این است که شما می توانید انتخاب کنید که چه چیزی را تماشا کنید تا آن را  در زمان دلخواه خود دریافت نمایید.

 

امروزه شرکت های بزرگی همچون Netflix و Hulu نیز از همین ایده استفاده می کنند. با این تفاوت که تمرکز آن ها به جای تلویزیون بیشتر بر روی فیلم های سینمایی است و برای استفاده از آنها باید اشتراک آی پی تی وی تهیه نمود.

نام این سرویس کاملا تداعی کننده کاری که انجام می دهد است. شما ویدئو را هر موقع که بخواهید دریافت می کنید. سایت های استریم کننده فیلم های سینمایی نمونه ای از VOD هستند. شما هیچ محدودیت زمانی نخواهید داشت و فقط اعلام می کنید که چه چیزی را می خواهید تماشا کنید و تهیه کنندگان این سرویس نیز آن را برای شما از طریق اینترنت می فرستند و شما هم به سادگی آن را تماشا می کنید. نت فلیکس، هولو و سرویس ویدئوهای آمازون مثال های خوبی از ارائه این سرویس هستند. برخی از سرویس های VOD به ارائه تبلیغات تعاملی هم می پردازند. به این صورت که یا انتخاب این تبلیغات معمولا وارد یک وبسایت می شوید تا با جزییات بیشتری از آن مطلع شوید.

 

سرویس پخش با تأخیر

بسیاری از شبکه های رسانه ای در حال حاضر به مشترکان خود اجازه می دهند تا برنامه هایی را که از دست داده اند در زمان دیگری تماشا کنند. سرویس پخش با تأخیر شاید از جهات گوناگون شبیه سرویس VOD باشد. اما تفاوت اساسی بین این دو سرویس در این است که محتوای به اشتراک گذاشته شده در این سرویس پخش با تأخیر دارای مدت زمانی محدود است. شما نمی توانید قسمتی از سریال محبوبتان را که مربوط به چند سال پیش است از طریق این سرویس به تماشا بنشینید. برای این کار باید از سرویس VOD استفاده کنید.

شما در IPTV هم می توانید به تماشای برنامه های زنده بنشینید. برای مثال رویدادهای ورزشی را می توانید از طریق این سرویس به صورت زنده تماشا کنید. در واقع می توان گفت که IPTV از این لحاظ بسیار شبیه همان تلویزیون های معمولی عمل می کند. FOX Sports Go, CBS Sports HQ, Hulu Live TV و Sling TV نمونه های معروفی هستند که به ارائه این سرویس می پردازند. هرچند سرعت توسعه این سرویس نسبتا بالاست ولی با این حال هنوز به میزان محبوبیتی که سرویس VOD در حوزه IPTV کسب کرده است نرسیده است. شاید دلیل این موضوع هم همین باشد که این سرویس توسط تلویزیون های معمولی با هزینه ای کمتر در دسترس است.

همان طور که پیش از این گفته شد تلویزیون های سنتی از طریق امواج رادیویی و آنتنی که روی سقف خانه ها نصب می شود به پخش برنامه می پردازند. این آنتن امواج رادیویی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند تا در نهایت با تبدیل آن ها به صدا و تصویر به محتوایی قابل پخش برای شما تبدیل شوند. اما IPTV چگونه کار می کند؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:

 

مرحله اول: ذخیره برنامه ها در آی پی تی وی

تکلیف برنامه های زنده که مشخص است اما برنامه ها و فیلم ها باید به طریقی ذخیره شوند تا بتوان از طریق VOD به انتخاب و پخش آن ها دست زد. برخی از ارائه دهندگان سرویس VOD تعداد برنامه های در دسترس را محدود می کنند. نه به این خاطر که فضای ذخیره سازی کمی در اختیار دارند بلکه این کار در واقع راهی است برای محدود کردن و کنترل پهنای باند کلی و تاثیری که بر سرعت اینترنت می گذارد. زیرا هر چه تعداد این برنامه ها بیشتر باشد طبیعتا تعداد مشترکان بیشتری به تماشای آن ها خواهند نشست و این ناخودآگاه موجب تاثیرگذاری روی سرعت اینترنت خواهد شد.

 

مرحله دوم: تولید و آماده کردن برنامه ها در تلویزیون IPTV

اول از همه برنامه های تلویزیونی باید به فرمتی دیجیتالی که قادر به ارسال از طریق پروتکل اینترنت باشند تبدیل شوند. گرچه گاهی اوقات این برنامه ها در همین فرمت تولید می شوند و دیگر نیازی به تبدیل آن ها نیست. با محدودیت هایی که در پهنای باند وجود دارد فشرده سازی هم از الزامات است. در همین راستا بیشتر برنامه هایی که در IPTV موجود هستند در فرمت

مرحله سوم: استریم ویدئوها در IPTV

 

قتی از وبسایتی بازدید می کنید در واقع در حال ایجاد ارتباطی بین دو کامپیوتر هستید. به این صورت که کامپیوتر شما به عنوان کلاینت در حال گرفتن اطلاعات از کامپیوتر سرور است. سرورها به طور کلی خیلی سریع و قدرتمند هستند و بسیاری از مشتریان می توانند به طور همزمان با تاخیر بسیار کمی محتوای مد نظر خود را از آن دانلود کنند. البته شیوه ارتباط بین کلاینت و سرور در هنگام استریم ویدئو ها در IPTV کمی متفاوت می باشد.

 

در اینجا کلاینت ها فشار بیشتری بر سرور وارد می کنند که می تواند باعث تاخیر بسیار زیادی در دیدن ویدئو شود. این نوع ارتباط بیشتر به عنوان IP Multicasting شناخته می شود که در آن یک سرور به طور همزمان در حال ارائه خدمت به تعداد زیادی از کلاینت ها است. ماهیت اینترنت باعث می شود این که اطلاعات به صورت مساوی و همگام به طیف وسیعی از کلاینت ها ارسال شوند کاری مشکل و طاقت فرسا باشد. به همین دلیل بسیاری از سرویس دهندگان IPTV از نوعی از شبکه تحت عنوان CDNs استفاده می کنند که در آن قبل از ارسال داده ها از آن ها چندین کپی تهیه می شود تا کار ارسال آن ها ساده تر صورت گیرد.

مرحله چهارم: نمایش برنامه ها در آی پی تی وی

هر کسی که کامپیوتر و اینترنت داشته باشد قادر به تماشای برنامه های IPTV خواهد بود ولی مطمئنا خیلی از مشترکان دوست ندارند که برنامه های تلویزیونی را در مانیتور یک کامپیوتر نگاه کنند. از این رو استفاده از ست تاپ باکس ها هم می تواند گزینه ای دیگر برای استفاده از برنامه های IPTV باشد. ست تاپ باکس فرمت سیگنال های دریافت شده از طریق اینترنت را به فرمتی قابل پخش در تلویزیون تبدیل کند. البته راهی دیگر هم برای دیدن برنامه های IPTV وجود دارد و آن استفاده از دانگل هایی است که از لحاظ ظاهری شبیه فلش های USB هستند ولی در واقع دسترسی تلویزیون به اینترنت را ممکن می کنند.

این دانگل ها به سوکت HDMI تلویزیون وصل شده و از طریق وای فای ارتباط آن را با اینترنت برقرار می کنند. یکی از این دانگل ها تحت عنوان Google’s Chromecast است که پس از اتصال به کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمندتان، شما را مستقیما به سرویس های استریم ویدئویی متصل می کند.

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#ماهواره#اینترنتی#پاریس#فرانسه#ماهواره_اینترنتی#فانوفا#آگهی_رایگان#آگهی_مجانی#کسب_درآمد#درآمد_در_منزل#fanofa 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد