Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

دکتر فاطمه بهرامی کانادا

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/

دکتر فاطمه بهرامی

دکتر فاطمه بهرامی .مشاور و روان درمانگر، محقق و پروفسور دانشگاه .دارای پروانه رسمی از کالج روان درمانگران اونتاریو (RP) ..ارائه خدمات مشاوره و روان درمانی برای پناهندگان فارسی زبان رایگان میباشد f.bahrami26@yahoo.com 4168353686

کانادا تورنتو        شماره تماس: 114168353686       دکتر فاطمه بهرامی

https://www.fanofa.com/dr.-fatemeh-bahrami-fanofa0003140.htm



روان درمانی به مجموعه فعالیت هایی می‌گویند که روانشناسان با استفاده از روش‌های مبتنی بر پژوهش به کار می‌برند تا مشکلات مراجعین را درمان و رفع کنند.روانشناسان مختلف دارای رویکردهای متفاوتی نسبت به درمان هستند.   روانشناسان از طریق روان درمانی به افراد در سنین مختلف کمک می‌کند که زندگی شادتر، سالم‌تر و پربارتری داشته باشند.روان درمانی یک درمان مشارکتی و تعاملی است که مبتنی بر رابطه بین فرد مراجع و روانشناس است.یک روانشناس خوب، محیطی پشتیبان را فراهم می‌کند و از طریق گفتگو به شما اجازه می‌دهد به صورت بی پرده با کسی صحبت کنید که بی‌طرف است و شما را نقد نمی‌کند.شما و روانشناس‌تان با هم کار خواهید کرد تا الگوهای فکری و رفتاری را که باعث ناراحتی شما شده‌اند شناسایی کرده و تغییرشان دهید.وقتی کارتان پایان یافت، نه تنها متوجه می‌شوید که مشکل خود را حل کرده‌اید، بلکه مهارت‌های جدیدی را برای مقابله با چالش‌های آتی فرا خواهید گرفت.



چه زمانی بهتر است به سراغ روان درمانی برویم؟

به دلیل تصورات غلط بسیاری که در مورد روان درمانی وجود دارد، ممکن است تمایلی به امتحان کردن این متد درمانی نداشته باشید.حتی اگر از واقعیت امر و وجود مشکل آگاه باشید، ممکن است برای شروع درمان احساس تردید و اضطراب کنید.احساس افسردگی، اضطراب یا عصبانیت خوش‌آیند نیست.غلبه بر این احساسات ارزشش را دارد که یه روان درمانگر مراجعه کنید. اگر کیفیت زندگی شما آنطور نیست که انتظارش را دارید، روان درمانی می‌تواند به شما کمک کند.

 

برخی افراد نیز بعد از اینکه یک مدت طولانی احساس افسردگی، اضطراب یا عصبانیت داشته‌اند، سراغ روان درمانی می‌روند.برخی نیز برای درمان یک بیماری مزمن که سلامت عاطفی یا جسمی آنها را به خطر انداخته سراغ این درمان می‌روند.با این حال، مشکلات کوتاه‌مدت دیگری نیز وجود دارد که نیازمند درمان هستند:

طلاق

 تنهایی

احساس درماندگی در محل کار جدید

یا غمِ از دست دادن یکی از عزیزان

علائمی که نشان می‌دهند به کمک روان درمانگر نیاز داریم:

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنیم؟ به هنگام احساس درماندگی و غم و اندوه طولانی‌مدت.

 به هنگام ناتوانی در حل مشکلات شخصی علیرغم کمک خانواده و دوستان. در موقع عدم تمرکز بر وظایف کاری یا انجام سایر کارهای روزمره.نگرانی مفرط، انتظار وقایع ناگوار و احساسِ قرار داشتن در لبه پرتگاه.نوشیدن زیاد الکل، سوءمصرف مواد مخدر یا پرخاشگری، به صورتی که به شما یا اطرافیان‌تان آسیب می‌زند.

نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که روانشناسان به طور کلی از یک یا چند رویکرد بهره می‌گیرند و رویکرد هر روانشناس ممکن است با دیگری متفاوت باشد.هر دیدگاه نظری به عنوان یک نقشه‌راه عمل می‌کند تا روانشناس بتواند بیمار و مشکلات او را بشناسد و راه‌حل‌های خود را ارائه دهد.نوع درمانی که دریافت می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد:

 

پژوهش‌های روانشناختی فعلی، گرایش نظری روانشناس شما و آنچه که حال شما را بهبود می‌بخشد.بنابراین بهتر است در انتخاب روانشناس خود دقت کنید. مراجعه به اولین روانشناس در دسترس همیشه هم بهترین راه نیست.دیدگاه نظری روانشناس بر آنچه که در مطب اتفاق می‌افتد تأثیر می‌گذارد .برای مثال، روانشناسانی که از متد شناختی-رفتاری استفاده می‌کنند، رویکرد عملی خاص خودشان را برای درمان دارند. روانشناس ممکن است از شما بخواهد کارهای خاصی را انجام دهید تا مهارت‌های مقابله‌ای خود را تقویت کنید. این رویکرد اغلب شامل تکالیفی است که باید در خانه انجام دهید.روانشناس شناختی رفتاری ممکن است از شما بخواهد اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید.برای مثال، از شما می‌خواهد واکنش‌های خود نسبت به موقعیت های مختلف را به صورت آنی ثبت کنید. یا ممکن است از شما بخواهد مهارت‌های جدیدی را بین جلسات تمرین کنید.مثلا ممکن است از فردی که فوبیای آسانسور دارد؛ بخواهد دکمه آسانسور را فشار دهد. همچنین ممکن است از شما بخواهد  تکالیفی انجام دهید و یا  مطالعه داشته باشید تا با یک موضوع خاص بیشتر آشنا شوید.

رویکردهای روانکاوی و انسان‌گرایانه بیشتر بر صحبت کردن تمرکز دارند تا فعالیت کردن. ممکن است جلسات ابتدایی با بحث در مورد تجربیات اولیه شما سپری شوند تا روانشناس دلایل اصلی مشکلات فعلی شما را دریابد.

 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #کانادا#تورنتو#ایرانیان_ساکن_کانادا#دکتر#پزشک#درمان#روان#fanofa


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد