Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

پاسخگویی و مشاوره رایگان به سوالات شخصی شما در زمینه های مالی کانادا

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

پاسخگویی و مشاوره رایگان به سوالات شخصی شما در زمینه های مالی

پرداخت مالیات کمتر *بهترین برنامه ریزی مالی برای آینده فرزندانمان *بازنشستگی بهتر *مدیریت بدهی چطور یک کارآفرین باشیم.

کانادا تورنتو          شماره تماس: 16472915898  نگار الهی مهر

https://www.fanofa.com/-fanofa0003139.htm



احتمالاً تا کنون  بارها  و بارها با اسم مالیات مواجه شده  اید. زمانی که حقوق گرفته اید و یا وقتی اجاره ی ملک خود را دریافت کردید، این مالیات بوده که شما را ناراحت کرده است. در واقع به ندرت پیدا می شوند افرادی که از شنیدن کلمه ی مالیات حس خوبی داشته باشند. اما آشنایی با مفهوم مالیات و انواع آن می تواند در هنگام پرداخت آن حس بهتری به شما القا کند.

تعریف مالیات به زبان ساده همان هزینه ی اجتماعی است که افراد در یک جامعه و در راستای بهره مندی خدمات و منابع یک کشور موظف به پرداخت آن هستند. سازمان همکاری و توسعه ی اقتصادی نیز تعریفی از مفهوم مالیات ارائه داده است که شاید بتوان آن را جامع ترین تعریف از مالیات دانست. در این تعریف آمده است: « مالیات، پرداختی است الزامی و بلاعوض که به اشخاص، موسسات، دارایی ها و تعلق می گیرد.»



منابع مالیاتی در ایران به طور کلی به دو دسته ی مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم، تقسیم می شود. در صورتی که مؤدی مالیاتی و پرداخت‌کننده مالیات یک نفر باشند آن مالیات مستقیم محسوب می‌‌شود وگرنه مالیات غیرمستقیم خواهد بود.

مالیات بر در آمد و مالیات بر دارایی دو زیر مجموعه ی مالیات مستقیم هستند. همچنان که از نام عبارت های “مالیات بر دارایی” و “مالیات بر درآمد” پیداست مبنای محاسبه ی مالیات بر دارایی، مجموع ثروتی است که یک فرد دارا می باشد. اما برای محاسبه ی مالیات بردرآمد، درآمد یک فرد یا شرکت، در نظر گرفته می شود.

مالیات بر دارایی:

همه ی حقوقی که یک شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به اشیا، اموال، املاک و سایر دارایی هایش دارد و به او اجازه تصرف مالکانه در این موارد را می دهد دارایی های آن فرد است و مالیات بر دارایی شامل تمام موارد مذکور که با  عنوان دارایی شناخته می شوند خواهد بود. مالیات بر دارایی خود به دو دسته ی حق تمبر و مالیات بر ارث تقسیم می شود.

پراهمیت ترین بخش مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث است و زمانی دریافت می شود که شخصی فوت می  کند و اموال او در میان وارثین تقسیم می شود. دولت نیز در این هنگام بخشی از دارایی فرد متوفی را دریافت می کند و این همان مالیات بر ارث است.

مالیات حق تمبر، از انواع مالیات‌های مستقیم است که از طریق الصاق و ابطال تمبر بر اسناد، اوراق و مدارک به‌منظور رسمیت بخشیدن یا لازم‌الاجرا نمودن آن‌ها، از فرد گرفته می‌شود.

مالیات بر درآمد:

همان طور که در استاندارد حسابداری شماره ۳۵ آمده است، مالیات بر درآمد خود شامل هفت دسته است. چنین به نظر می رسد که هر شخص حقیقی یا حقوقی دست کم با یکی از دسته های مالیات بردرآمد مواجه شده باشد. هفت دسته ای که درون مالیات بر درآمد قرار دارند در جدول ذیل آمده است:

 

۱        مالیات بر درآمد حقوق

۲        مالیات بر درآمد مشاغل

۳        مالیات بر درآمد املاک

۴        مالیات بر درآمد کشاورزی

۵        مالیات بر درآمد اتفاقی

۶        مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

۷          مالیات بر جمع درآمد ناشی از منابع مختلف درآمدی

 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #کانادا#تورنتو#ایرانیان_ساکن_کانادا#مشاور#مشاوره#مالی#ارز#مشاورمالی#fanofa


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد