Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

نانوایی در مالزی

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

نانوایی

بیکری ایرانی در مالزی با استفاده از بهترین مواد اولیه در پخت امیدواریم شما را اینجا ببینیم

مالزی کوآلالامپور

شماره تماس: 60184067119

سپیده آشتیانی

https://www.fanofa.com/beakery-fanofa0001515.htm

نان و نانوایی از گذشته های دور  تا به امروز مورد توجه تمام اقوام و ملل بوده است. لذا نان به عنوان یکی مهمترین قوت و  وعده ی  غذایی به شمار می آید. و  بسیاری از افراد در یک یا چند وعده غذا از آن استفاده می ‌کنند. به همین دلیل شغل نانوایی به عنوان یکی از مهم ترین شغل ها مورد توجه بسیاری از افراد بوده و هست. بسیاری از افرادی  که به انجام این شغل علاقه مندند نانوایی های کوچکی را برای خدمت رسانی به مردم تهیه کرده و به آن ها خدمات ارائه می دهند. نانواها اغلب به دو روش صنعتی و سنتی نان تولید می کنند. اگر بخواهیم نانوایی را به طور اختصار و اجمال  معرفی نماییم، باید بگوییم که این شغل با  استفاده از آرد جو و گندم و به وجود آوردن خمیر نان تولید می کند. نان ها گونه های  مختلفی دارند چنانچه  بخواهیم نمونه های متفاوت آن را در ایران مورد بررسی قرار دهیم، می توان به انواع نان های لواش، سنگک، انواع نان های فانتزی، بربری و... اشاره کنیم.


همه مشاغل برای این که محصولی تولید کنند یا خدماتی را ارائه دهند نیاز به ابزارآلاتی دارند. نانوا ها نیز برای این که بتوانند نان را تولید کنند نیز  به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز دارند.

این ابزار و تجهیزات  در هر نانوایی  بسته به نوع نان تولید شده تفاوت دارد. اکنون  می خواهیم ابزارآلاتی که در نانوایی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد را به تفکیک هر نانوایی نام ببریم.

سنگکی: در نانوایی سنگکی همه ما پارویی که شاطر روی آن خمیر پهن می کند می شناسیم. یا میله های بلند فلزی که داخل تنور می رود که سنگ ها را با آن جابه جا می کنند. آن چوب بلندی که شاطر خمیر را روی آن پهن می کند و به قول خود نانواها پنجه بالاو پنجه وسط و پنجه پایین می زند، پارویی نانوایی نام دارد.

این پارو بلند و کنترل آن بسیار مشکل است، اما شاطرها براحتی پارو را بلند می کنند و خمیر را داخل تنور می گذارند. شاطر خمیر ها را باید از ظرفی به نام تغار بردارد. این تغار ظرفی است که بعد از این که خمیر از دستگاه خمیرگیری خارج شد، در این ظرف قرار می گیرد. دستگاه خمیرگیری استوانه ای افقی نیز یکی دیگر از ابزار مورد نیاز  نانوایی های  سنگکی است. همچنین میله کوتاهی به نام سیخ  که دسته چوبی دارد و سر آن یک دوشاخه فلزی نصب شده است، با این وسیله نان را از تنور خارج می کنند. سنگ ها بر اثر این که خمیر روی آن قرار می گیرد جابه جا می شوند و نان درآر وسیله ای به نام کج بیل را که شبیه بیل کج است را وارد تنور می کند و شیارهایی در بین سنگ ها ایجاد می کند. بعد از آن با وسیله ای به نام سنگ کوب که با صابون روی آن را آغشته می کنند سنگ ها را صاف و یکدست می کنند تا خمیر به صورت یکنواخت روی سنگ ها بنشیند و سطح نان صاف و هموار باشد.

بربری: ابزار مورد نیاز  در نانوایی های نان  بربری از این قرار است: پاروی خمیرگذاری، سیخ بلند و کوتاه، ترازوی کفه ای و دستگاه خمیرگیر مخروطی. شاطر بعد از این که خمیرها را از روی میز مخصوص از ناخن زن تحویل می گیرد، خمیر را به صورت کشیده روی پارو پهن می کند. وی باید خمیر را طوری وارد تنور کند که نان کشیده شود و هر کسی قادر به این کار نخواهد بود. سیخ بلند و کوتاه هم برای جابه جا کردن و خارج کردن نان از تنور مورد استفاده قرار می گیرد. وجود ترازو به این دلیل است که چانه ها را وزن کند. دستگاه خمیرگیری نانوایی بربری با نان تافتون و نان لواش مشترک است، اما با دستگاه نانوایی سنگکی متفاوت است.

لواش: ابزاری که در نانوایی لواش مورد مورد نیاز است عبارت است از ، ناونده، دستگاه غلتک و تنور پخت ماشینی. ناونده همان وسیله کشیده است که شبیه نان لواش بوده و خمیر روی آن قرار می گیرد و شاطر آن را بر کف تنور می کوبد. خمیرها برای این که به دست شاطر برسد باید از دستگاهی به نام غلتک عبور کنند تا خمیرها از حالت گرد به حالت کشیده و نازک در بیاید.

تافتون: در نان سنتی تافتون نیز وسایلی مانند سیخ بلند، چوبه پهن کن، وردنه خاردار و ناونده مورد استفاده قرار می گیرد. ناونده در نانوایی تافتون هم کاربرد دارد، اما برخلاف نانوایی لواش، شکل آن گرد است. به منظور آن که  خمیر روی ناونده قرار بگیرد باید چانه آن با چوبه پهن کن نازک شود و بعد با یک وردنه خاردار سوراخ های کوچک روی خمیر ایجاد شود تا بهتر پخته شود.

 


 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان#مالزی#کوالالامپور#نان#نانوایی#نان_فانتزی#پخت#دسر#غذا#fanofa


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد