Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

شیرینی فروشی ایرانی در مالزی

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

شیرینی فروشی ایرانی

سفارش انواع شیرینی ایرانی در مالزی پذیرفته میشود.

مالزی کوالالامپور

شماره تماس: 60104291870

https://www.fanofa.com/iranian-confectionery-fanofa0002063.htm



شیرینی دانمارکی، از جمله  شیرینی های  خشک است که با آرد سفید، شیر، شکر، تخم مرغ، کره یا مارگارین، مایه خمیر، وانیل و نمک تهیه و طبخ می‌شود. این شیرینی دارای لایه‌های بسیاری است که اضافه نمودن مخمر باعث تورم یا پف آن می‌شود. شیرینی دانمارکی در تمامی قنادی‌ها عرضه می‌شود و فقط با توجه به سابقه قنادی موردنظر ممکن است کیفیت دانمارکی‌های عرضه شده با هم تفاوت داشته  باشند. شیرینی  دانمارکی طرفداران زیادی داردو  در اغلب  جشن‌ها و دورهمی‌ها سرو می‌شود و برای صبحانه و عصرانه نیز گزینه ی مناسبی  به شمار می‌آید.


برخی از مورخان شیرینی پزی؛ پیدایش  شیرینی دانمارکی را اعتصاب کارگران نانوایی در دانمارک سال 1850 میلادی میدانند. این اعتصاب سبب  شد نانوایان؛ به استخدام  کارگران خارجی روی بیاورند؛  در میان کارگران خارجی؛  تعدادی  نانوای اتریشی نیز حضور داشتند. نانوایان  اتریشی راه و رسم  جدیدی را  در پخت و پز شیرینی و نان به همراه  آوردند. با استفاده از دستورالعمل‌های این افراد، به زودی شیرینی اتریشی در دانمارک محبوب شد. کشمکش  میان کارگران و کارفرمایان بالاخره به پایان رسید  اما نه تنها شیرینی‌های اتریشی در دانمارک به فراموشی سپرده نشد بلکه دانمارکی‌ها دستور تهیه این شیرینی را به میل و ذائقه‌ی خود تغییر دادندو پخت آن  را گرفتند.  آن ها در مصرف  میزان روغن و تخم‌مرغ آن شیرینی  تغییراتی به وجود آوردند. این تغییرات منجر به پخت شیرنی ای  شد که ما آن را امروزه شیرینی دانمارکی می نامیم. در تهیه ی  شیرینی دانمارکی  اصیل، کره، روغن و چربی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما درطبخ  صنعتی آن  از چربی شیرینی پزی استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های پخت و پزی که نانواهای اتریشی با خود به ارمغان آوردند روش ورقه‌ورقه بود. با توجه به همین نام، در ابتدا این شیرینی را در دانمارک به نام wienerbrød می‌خواندند.عنوانی  که این شیرینی را    در شمال اروپا با آن می شناسند.


در دانمارک و دیگر کشورهای جهان شیرینی دانمارکی انواع و اشکال گوناگونی  دارد. برخی از آنها با شکلات، شکر، شکر و تخم مرغ، آجیل، مربا (معمولا سیب یا آلو) و کاسترد تهیه می‌شوند. شیرینی دانمارکی با طعم دارچین نیز در میان اغلب  کشورها دانمارکیی محبوب و  شناخته شده‌ای است.


همانگونه که اشاره شد؛ این شیرینی در اشکال مختلفی نیز پخته می‌شود. از جمله به صورت کاسه‌ای یا به شکل هشت و همچنین مارپیچی که به نام حلزونی نیز  شهرت دارد. در کشور  انگلستان شیرینی دانمارکی  با مواد مختلفی مانند مربا، کاسترد، زردآلو، گیلاس، کشمش، بادام یا گردو تهیه و طبخ می‌شود.

 همچنین به منظور معطر بودن شیرینی دانمارکی  به آن هل یا عصاره ی هل  نیز اضافه می‌کنند. در سوئد برای تهیه شیرینی دانمارکی از شکلات و پودر شکر استفاده می‌کنند. سوئدی‌ها علاقه  وافری به پخت شیرینی دانمارکی با کاسترد وانیلی دارند. این شیرینی به وسیله مهاجرین به آمریکا برده شده است و از اوایل قرن گذشته در این کشور محبوبیت فراوانی  به دست آورده است.

 در کشور  آمریکا؛  شیرینی دانمارکی با میوه یا پنیر شیرین تهیه می‌شود. شیرینی دانمارکی همراه با آجیل در آمریکا از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

 

 

 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com

#کانادا#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_کانادا#فانوفا#آگهی_رایگان#دسر#شیرینی#کیک#کبک#fanofa


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد