Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی
Fanofa

Fanofa

آگهی و آگاهی

کیک در تورنتو

https://fanofa-world.blogsky.com/

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

#fanofa

# آگهی# تبلیغات# فارسی زبانان

کیک

کیک های خوشکل و ساده که با طعم خونگی مطابق ذایقه ی ایرانی تهیه شدن را دیدید ؟ نه ! پس پیج ما رو فالو کنید و از کارهای ما دیدن کنید https://www.instagram.com/p/CGNMSjpJHHl/?igshid=5zn30aniweqb

کانادا تورنتو

Raja sobhani

https://www.fanofa.com/cake-fanofa0002060.htm



کیک از جمله  شیرینی‌های محبوبی است که از اروپا به سراسر جهان انتشار یافته است. برخی قدمت کیک را متعلق به دوران باستان می دانند، اما کیکی که  امروزه به عنوان شیرنی ای سبک، اسفنجی و شیرین می شناسیم؛ از قرت هجدهم به بعد طبخ و تهیه شد.. آرد، شکر، تخم مرغ و کره چهار ماده ی تشکیل دهنده ی کیک هستند. کیک‌ها عموما به دو خانواده ی  بزرگ کم چرب و پر چرب تقسیم می‌شوند. تفاوت کیک‌های چرب یا  کره‌ای با کیک‌های کم چرب یا  اسفنجی در اینست که برخلاف کیک‌های اسفنجی حباب داخل این نوع کیک در اثر وارد کردن هوا توسط به‌هم‌زدن شکر و تخم مرغ به وجود نیامده‌است بلکه عامل اصلی در به وجود آمدن حباب در این نوع کیک‌ها، ایجاد گاز در داخل کیک، به علت  استفاده از بیکینگ پودر است. همچنین کیک کره‌ای سنگین وزن تر از کیک اسفنجی است. کیک در مجاورت  با هوا خشک می‌شود و به همین علت در روش‌های کیک آرایی سطح کیک  را با موادی مانند خامهف کاکائو، کارامل وامثال آن پوشش می دهند. بدین ترتیب  بر روی کیک عایقی  در برابر عبور هوا به وجود آمده و باعث خشک نشدن یا دیر خشک شدن کیک می شود. کیک‌ها بر اساس  مناسبت ها طرح و طعم و مدل متفاوتی دارند.  و گاه نام مناسبت را که برای آن طبخ و تهیه شده اند به خود می گیرند مانند کیک عروسی، کیک تولد و امثال آن.


در تهیه ی تمامی  کیک ها از آرد استفاده می شود. اکنون  این سوال مطرح می شود که  چه نوع آردی باری تهیه ی کیک مناسب است؟ در نظر داشته باشید که  آردها انواع گوناگونی دارند. آرد گندم ، آرد سفید، آرد ذرت، آرد نشاسته، آرد سبوس دار، نمونه هایی از آردهای رایج  در بازار است که برای مصارف گوناگونی استفاده می شود.

خوب می دانید که برای پختن کیک هر نوع آردی مناسب نیست. آرد شیرینی پزی و کیک پزی باید آرد سفید باشد. این آرد باید بدون سبوس بوده و به خوبی آسیاب و نرم شده باشد. نوع آرد تاثیر بسیار زیادی در  کیفیت کیک دارد.حتی اگر به تمامی  دستور العمل های کیک پای بند باشید؛  اما  آرد با کیفیتی در اختیار نداشته باشید؛ نمی توانید کیک ترد و خوشمزه ای تهیه کنید. برای کیک پزهای مبتدی  بهترین راه؛  تهیه آرد مخصوص شیرینی پزی است که در تمامی فروشگاه ها به فروش می رسد.



توجه داشته باشید به  هنگام استفاده از آرد باید از الک استفاده کنید و آرد را دو  بار الک کنید تا هم  ذرات اضافی آرد از آن جدا شود و هم  هوادهی مورد نیاز در  آرد نیز انجام بشود. آردی الک شده برپخت کیک و ترد شدن آن اثر گذار است.

به منظور  پخت کیک در منزل، از تخم مرغ تازه استفاده کنید. تخم مرغ ها را پیش  از مصرف در  مجاورت هوای اتاق بگذارید  تا دمای آن با دامی محیط یکسان شود. برای مخلوط کردن  تخم مرغ ها از هم زن برقی و یا دستی با سرعت زیاد استفاده کنید تا  حین هم زدن؛ بوی بد تخم مرغ از بین برود.


https://fanofa-world.blogsky.com/

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

#کانادا#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_کانادا#فانوفا#آگهی_رایگان#کیک#دسر#کاپ_کیک#تولد#تورنتو#fanofa

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد