https://fanofa-world.blogsky.com/
تعمیرگاه اتومبیل
انجامتمامکارهای خودرو، صافکاری و نقاشی خدمات مربوط به لاستیک، خدمات جلو بندی، تعمیر اگزوز، تعویض روغن ،خدمات مربوط به موتور و برق خودرو
کانادا – کبک
شماره تماس: 15144513328 امیر
https://www.fanofa.com/car-repair-shop-fanofa0002505.htm
امروزه اتومبیل به یکی از کلیدیترین وسایل زندگی انسان تبدیل
شده است. گسترش روز افزون استفاده از ماشین باعث افزایش تصادفات و متعاقب آن آسیب رسیدن به بدنه اتومبیلها گردیده است. بدنه اتومبیل ساخته شده از چند لایه
فلز است که با روکشهایی از رنگ پوشانده شده اند و شکل یکدستی به خود گرفته اند.
تصادفات کوچک و بزرگ یا سهل انگاریهای عمدی یا سهوی ممکن است باعث آسیب رساندن به
این لایهها گردد. افزایش میزان تصادفات و آسیب رسیدن به خودروها سبب افزایش شغلهای مرتبط با تعمیر مشکلات خودرو
و بدنه آن گردیده است.
یکی از شغلهای مهم در زمینه بدنه خودرو صافکاری
و نقاشی اتومبیل است. شناخت هرچه بهتر این شغل میتواند
دید بهتری از شرایطی که برای صافکاری اتومبلیتان نیاز است به دست آورید.
صافکاری به مجموعه فعالیتهایی که صافکار برای ترمیم و تعمیر فرورفتگیها، خط و خش، قر شدگیهای بدنه خودرو و ... انجام میدهد تا ماشین مانند روز اولش شود اطلاق میشود. اتومبیلها ممکن است به هر دلیلی که عمده ترین آنها تصادف است دچار آسیبهای جزیی یا کلی بدنه شوند. همانگونه که گفته شد بدنه اتومبیل ساخته شده از چند لایه فلز سخت است که پس از حرارت دهی در دمای بالا به شکل اتومبیل در آمده اند. این بدنههای فلزی به گونه ایست که افراد معمولی قادر به رفع خراشها، فرورفتگیها و قر شدگیها و حتی آسیبهای رنگی بدنه نیستند و لازم است به یک صافکار باتجربه و ماهر مراجعه گردد.
یک صافکار حرفه ای با بررسی قسمتهای آسیب دیده و
برآورد میزان صدمات وارد شده نسبت به انجام نوع صافکاری تصمیم گیری مینماید.
صافکاری انواع متفاوتی دارد که مهمترین آنها صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ
هستند. پس از انتخاب نوع صافکاری، صافکار با استفاده از چکش یا دستگاه مکنده، قر شدگی، فرورفتگی یا برآمدگی
ایجاد شده در بدنه اتومبیل را از بین میبرد تا بدنه به حالت اولش بازگردد. برخی
از صدمات تنها با انجام همین مرحله ترمیم میشود و صافکار پس از رفع پستی و بلندی
ایجاد شده در بدنه به سراغ پولیش کاری میرود و با ایجاد یکدستی در بدنه کار
صافکار تمام میشود.
در برخی مواقع صدمات بسیار بیشتر از یک صافکاری
ساده است و صافکار ناگزیر از تعویض قطعه است. تعویض قطعه اغلب در قسمت درب و کاپوت
خودرو انجام میگردد. در مرحله بعد صافکار با استفاده از سمباده کشی سطح محل آسیب
دیدگی را با سایر قسمتها هم سطح میکند و اقدام به بتونه کاری سطح مورد آسیب میکند.
بتونه کاری یک مرحله ی پیش نیاز برای انجام نقاشی بر روی بدنه خودرو است. صافکار
با کمک روزنامه باطله سایر قسمتها را میپوشاند
تا رنگ به آنها نفوذ پیدا نکن. سپس با استفاده از دستگاه پمپ قسمتهای مورد تعمیر را
رنگ میزند.
پس از رنگ زدن قسمت های آسیب دیده مدتی زمان لازم است تا رنگ خشک شود.
پس از خشک شدن رنگ صافکار با استفاده از پولیش زدن قسمت رنگ شده تمایز بین آن نقطه
با سایر نقاط را از بین برده و به نوعی یکدستی در رنگ اتومبیل دست پیدا میکند.
https://fanofa-world.blogsky.com/
#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #کانادا#کبک#خودرو#خدمات#سیار#تعمیر#ماشین#fanofa