https://fanofa-world.blogsky.com/
خدمات سیار خودرو
خدمات خودرو شامل؛ تعویض روغن و فیلتر هوا، تعویض روغن گیربکس، تعویض لاستیک، پنچرگیری، تعویض لنت ودیسک ترمز فاضل
کانادا – ونکور
شماره تماس: 12368864022 فاضل الماسی
https://www.fanofa.com/car-service-fanofa0002806.htm
از جمله روغنهایی که در خودرو مصرف میشود، روغن دنده
یا واسکازین است. واسکازین معادل روغن
دنده در زبان روسی است.
این روغنها در گیربکس و دیفرانسیل خودرو مورد استفاده قرار گرفته و
با روغن موتور فرق دارند. روغن دنده دارای مواد افزودنی خاصی است که از چرخدندهها
و متعلقات آنها در برابر فشار وارده محافظت میکند. روغن دنده مخصوص دیفرانسیل
چون در شرایط سختتری کار میکند، اغلب از روغن دنده گیربکس قویتر میباشد. واسکازین که آن را با
عنوان روغن گیربکس و یا روغن جعبه دنده نیز می شناسید، برای کارکرد صحیح گیربکس
های اتوماتیک یک عنصر حیاتی و لازم است. سیستم داخلی گیربکس ها به صورت هیدرولیک
است و قطعات آن پیوسته در تماس با یکدیگر هستند. به همین خاطر اگر از یک روان
کننده مناسب برای ارتباط بهتر آن ها استفاده نشود، می تواند خرابی های جبران
ناپذیری را به بار بیاورد. ضمن اینکه اصطکاک بین این اجزا می تواند تولید گرما کند
که خود گرما نیز دشمن درجه یک این اجزای داخلی گیربکس است. به همین خاطر لازم است
پیوسته درون گیربکس شما از روغن گیربکس پر باشد. اینکه از کجا متوجه شویم زمان
تعویض روغن گیربکس فرا رسیده است یک سوال کلی است. گاهی ممکن است حتی نیازی به
تعویض روغن نباشد و فقط لازم شود که سطح روغن گیربکس را تنظیم کنید. اما در حالت
کلی می توان گفت تعویض روغن گیربکس باید زمانی انجام شود که روغن آلوده شده و یا
کیفیت خود را از دست داده باشد. وقتی روغن آلوده شده و یا کیفیت اولیه خود را
نداشته باشد نمی تواند به درستی عمل روان سازی را انجام دهد و در نتیجه به قطعات
داخلی گیربکس آسیب وارد می شود. به همین خاطر تعویض به موقع روغن گیربکس امری
حیاتی است.
واسکازین نیز مانند سایر روغنها نیاز به تعویض دارد که تعویض بهموقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، افزایش عمر مفید قطعات، کاهش درجه حرارت گیربکس، کاهش سر و صدا و در نهایت بهبود عملکرد آن میشود؛ کیلومتر تعویض آن هم بستگی به نوع روغن و گیربکس خودرو و شرایط مختلف آب و هوایی و کارکرد آن دارد. معمولا همزمان با تعویض دیسک و صفحه کلاچ، واسکازین نیز تعویض می شود. با فرض متوسط عمر سیستم کلاچ خودرو با در نظر گرفتن ترکیبی از رانندگی در داخل شهر و جاده حدود 100 هزار کیلومتر کارکرد باشد، پس در هر بار تعویض دیسک و صفحه کلاچ که با باز شدن کامل گیربکس همراه است، این سیال نیز تعویض میشود.
این موضوع در مورد خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک کاملا متفاوت
است. عملکرد این نوع گیربکسها هیدرومکانیکی بوده و با استفاده از فشار روغن و
تنظیم مقدار فشار آن، نیروی لازم را از موتور به چرخها منتقل میکند. تعویض دندهها
از طریق تغییر مسیر و کنترل فشار جریان روغن در گیربکس توسط شیرهای الکترونیکی
(شیر برقی) انجام میشود. تمامی این اعمال و کنترل قسمتهای مختلف توسط نرمافزاری
که بر روی واحد الکترونیکی گیربکس (EGS) نصب است انجام
میگیرد.
روغن گیربکس در اثر ورود ذرات گرد و غبار از منافذی که روغن از آنها به بیرون نشت میکند و همچنین کارکردن طولانیمدت روغن در دمای بالا به سرعت دچار استهلاک شده و سبب از بین رفتن خاصیت اولیه آن میشود. شاید یادتان نباشد چه زمانی روغن گیربکس خودرویتان را عوض کردید. اما وقتی زمان تعویض روغن گیربکس فرار رسد یک سری علامت ها نیز مشاهده میشود. از جمله مهم ترین علائم تعویض روغن گیربکس مربوط به همان رنگ روغن است. اما اگر صدای ناهنجار هنگام تعویض دنده شنیدید یا تعویض دنده سخت شد این نیز ممکن است مربوط به روغن گیربکس باشد. در خصوص خودروهای اتوماتیک نیز اگر تعویض دنده ها سر موقع انجام نشد نیز احتمالا مشکل از روغن گیربکس است.
https://fanofa-world.blogsky.com/
#تبلیغات#فانوفا#آگهی_رایگان #کانادا#تورنتو#خودرو#خدمات#سیار#تعمیر#ماشین#fanofa