Fanofa

آگهی و آگاهی

Fanofa

آگهی و آگاهی

تویوتا در کانادا

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com/  

تویوتا

نمایندگی تویوتا،  رامین عباسی،  مونترال،  تویوتا کمری کرولا RAV4

کانادا- کِبِک، شماره تماس: 15144535355+ رامین عباسی

https://www.fanofa.com/toyota-fanofa0002501.htm



شرکت تویوتا موتور  ژاپن یک ابرشرکت چندملیتی ژاپنی سازنده خودرو، ماشین‌آلات در شهر تویوتا در استان آیچی ژاپن است.اولین خط تولید خودرو شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدر او ساکیشی تویودابود  ، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت تویوتا ای‌ای نامیده شد.

ابرشرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز نیز می‌باشد که اکنون به‌عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته می‌شود. سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود. تویوتا یک شرکت معمولی تولید خودرو نیست. از همان آغاز راه‌اندازی شرکت، اصول و مبانی بکر مدیریتی در شرکت به کار گرفته شد. این همان وقتی بود، که کیشیرو تویودا جوان در کارخانه ریسندگی پدرش ساکیشی تویودا، با ایده‌گیری استفاده از نوار نقاله، خط مونتاژ تولید موتور گازوئیلی کوچکی را، با کمک مهندسان جوان دیگر راه‌انداخت.



پدر کیشیرو معتقد بود، هیچ فرایندی را نمی‌توان کامل نامید و همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و همین اندیشه بهبود بود، که فرایند کایزن یا بهبود مستمر را در تویوتا نهادینه کرد.

ماجرای تولد شرکت جدید تولید خودرو در گوشه کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر، اندیشه ساده و جمع و جور کار کردن و بی‌ریخت و پاش بودن و آراستگی محیط کار را، در ذهن و دل کارکنان شرکت جدید، جای داد و بدین ترتیب شرکت خودروسازی تویوتا، مدل سیستم تولیدی خاص خود را، به دنیا عرضه کرد.

ملاک کار در فرآیند  تولید خودرو تویوتا، حذف کامل اتلاف‌هاست! کیشیرو معتقد بود، شرایط ایدئال برای تولید وقتی است، که ماشین آلات و افراد به اتفاق هم کار را به پیش ببرند.، تا بدون هیچ‌گونه اتلاف و یا حداقل اتلاف  ارزش افزوده ایجاد شود.

اونوتایشی، مهندس جوانی که در سال ۱۹۳۲ به تویوتا پیوست در توسعه اندیشه کایزن، در تویوتا نقش مهمی داشت. او با ابداع سیستم کانبان، بُعد دیگری از سیستم تولید تویوتا را عرضه کرد و با دمینگ و ایشیکاوا همکاری نزدیکی داشت.


تایچی اونو، پیشتاز سیستم تولید تویوتا در دهه ۱۹۵۰، بر این باور بود، که بزرگترین مشکل وقتی است، که هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد. او به‌طور مستمر به کارکنان می‌گفت به هر موضوعی که برخورد می‌کنید، پنج بار بپرسید «چرا؟» مثالی که خود او می‌زد؛ یک روبات جوشکاری بود، که در وسط کار متوقف می‌شود و با این پنج پرسش، ریشه مشکل به دست می‌آید.

 

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می‌کند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است.

 
در برخی فرهنگ‌های آسیایی اعتقاد بر این است که فراوانی برنج ثروت را به همراه دارد. وقتی این شرکت در سال 1937 تاسیس شد نام تویوتا به جای نام تویودا (نام خانوادگی موسس تویوتا) برای آن برگزیده شد که سه دلیل داشت:

 
اول نشان‌دهنده این بود که موسس تویوتا زندگی کاری خود را از زندگی خانوادگی‌اش جدا کرده است.

دوم تلفظ آن ساده‌تر بود.

 
سوم  در زبان کاتاکانا نوشتن تویوتا با هشت حرکت قلم انجام ‌می‌شد و عدد هشت برای ژاپنی‌ها‌ خوش‌یمن بود، این در حالی است که برای نوشتن تویودا 10 حرکت قلم لازم بود.

 

www.fanofa.com

http://fanofa.blogfa.com/

https://fanofa-world.blogsky.com

#کانادا#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_کانادا#فانوفا#آگهی_رایگان#خودرو#کبک#اتومبیل#خرید#fanofa


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد