https://fanofa-world.blogsky.com/
http://fanofa.blogfa.com/
#fanofa
# آگهی # تبلیغات # فارسی زبانان # تبلیغات
تعویض روغن
تعویض روغن و فیلتر فولی سینتتیک از $49 سیفتی برای اوبر $49 تعویض وینتر تایر $39 کلیه خدمات مکانیکی خودرو 1277 Caledonia rd,unit 1 North York On m6a 2x7
416-792-3435 _
Cell: 416-894-9758
Email: todays1988@gmail.com
Www.todaysautomobile.ca
کانادا- تورنتو
HADI A
شماره تماس: 14167923435+
https://www.fanofa.com/oil-change-fanofa0002232.htm
روغن موتور علاوه بر روانسازی قطعات و کاهش اصطکاک آنها، در خنک کردن آن و جمع کردن رسوب و برادههای فلزی ناشی از کار موتور و دودههای احتراق درون آن نیز تاثیر بسزایی دارد.
روغن موتورها ترکیبیاتی هستند از روغنهای پایه وبرخی افزودنیها. روغنهای پایهای که برای تولید روغن موتورها استفاده میشوند، انواع گوناگونی دارند و میتوان آنها را بدین ترتیب دسته بندی کرد. روغنهای پایه معدنی یا مینرال (Mineral)، روغنهای پایه سنتتیک (Synthetic) یا روغنهای مصنوعی، روغنهای نیمه سنتتیک که ترکیبی از روغنهای پایه معدنی و روغنهای سنتتیک هستند، روغنهای پایه گروه ۳GII که به روغنهای پایه نسل جدید معروفند و به نوعی از بهینهسازی روغنهای پایه معدنی حاصل میگردند. آخرین گروه روغن موتورها،روغن های تصفیهای هستند که در حقیقت روغنهایی با سطح کیفیت پایین به شمار می روند.روغن موتورها از نظر ساختار ترکیبی و بهره وری به سه گروه مینرال، سنتتیک و نیمه سنتتیک قسمت می شود.روغنهای مینرال یا ارگانیک ، شناختهشدهترین نوع روغن هستند و مصرفشان در خودروها سابقه ی طولانی مدتی دارد. توجه داشته باشید درصد بسیار بالایی از روغنهای موجود در بازار مینرال هستند. روغنهای سنتتیک که به روغن های ساختنی شهرت دارند؛ از تصفیه نفت خام به دست نمیآیند.
روغن موتورها از نظر ساختار ترکیبی و کارایی به 3 دسته کلی تقسیمبندی میشوند. این سه دسته عبارتند از روغنهای مینرال، سنتتیک و نیمه سنتتیک. روغنهای مینرال یا ارگانیک یا پایه معدنی که بر پایه نفت خام ساخته میشود، شناختهشدهترین نوع روغن هستند و از گذشته در خودروها مورد استفاده قرار میگرفتهاند. امروزه درصد بسیار بالایی از روغنهای موجود در بازار از نوع مینرال هستند. روغن سنتتیک از ترکیبات شیمیایی و هیدروکربنها تولید میشود. روغنهای سنتتیک دارای خواص و عملکرد به خصوصی هستند. و خودروهایی که استفاده از این روغنها برای آنها توصیه شده است، الزاما باید از همین نوع روغن استفاده کنند.
این روغنها به دلیل دارا بودن ترکیبات پلیمری، عمر بیشتری دارند و به همین دلیل تعویض آنها در کیلومترهای بالاتر اتفاق میافتد. همچنین دمای تحمل و سوختن بالاتری دارند و خاصیت آنها در دماهای بالا کم تر دستخوش تغییر می شود. این روغنها، سمی نیستند و به راحتی در مسیر روغن کاری، جاری میشوند و همچنین به خاطر طراحی خاصشان، با وجود روانکاری عالی، اصطکاک کمتری با قطعات دارند و به همین علت مصرف سوخت خودرو را نسبت به نمونههای معمولی، کاهش میدهند.
یک روغن موتور خوب باید غلظت مناسبی داشته باشد نه بسیار روان باشد و نه بسیار غلیظ. از طرفی روغنی که غلظت بالایی دارد، به سختی در مسیرهای روغنکاری جاری میشود و به اجزای سیستم مثل اویل پمپ (پمپ روغن) فشار میآورد.
دیگر ویژگی روغن موتور خوب این است که باید به تدریج در موتور سیاه شود یعنی ظرفیت دریافت ناخالصیها و دودههای حاصل از احتراق کم کم در بین مولکولهای آن قرار بگیرد. عدهای بر این باورند که روغن موتور خوب باید زود سیاه شود تا نشان از کارایی بالایش باشد و یا بر عکس دیر یا حتی اصلا سیاه نشود که نشانگر مقاومت بالایش باشد.
روغن خوب باید با دریافت ناخالصیها تغییر رنگ دهد و به مرور استفاده سیاه شود. درمورد زمان تعویض روغن هم بهتر است که روغن موتور را هزار کیلومتر زودتر از موعدی که برایش ذکر شده است، تعویض کنید؛ چرا که خودرو مدت زمان زیادی را نیز در ترافیک و به صورت درجا روشن است و کار میکند و در چنین وضعیتی کیلومتر ماشین محاسبه نمیشود.
فیلتر روغن هزینهای ندارد، پس با هر بار تعویض روغن، آن را تعویض کنید. فیلتر محل جمع شدن ناخالصیهاست، پس هرچه سریعتر باید با نمونه سالم عوض شود تا در کیفیت روغن جدید نیز اثر سوء نگذارد. ازافزودن افزودنی هایی که غلظت روغن را افزایش می دهد، پرهیز کنید.
این مواد ممکن است با با روغن موتور شما ناسازگار نباشد. از ترکیب چند روغن با هم خودداری کنید. ممکن است روغنها دارای تفاوتهایی با هم باشند و در عملکرد هم اختلال ایجاد کنند و اثر نامطلوبی به جا بگذارند.
https://fanofa-world.blogsky.com/
http://fanofa.blogfa.com/
#کانادا#تبلیغات#ایرانیان_ساکن_کانادا#فانوفا#آگهی_رایگان#ماشین#تعویض_روغن#روغن_موتور#خودرو#تورنتو#fanofa